one Queen does not make a summer

Het leven zonder stem valt dik tegen.
Zwijgen is niet meteen mijn forte en ziek op de zetel liggen al evenmin.
En die hoestbuien. Vreselijk.
Ik word er ronduit slechtgezind van.

Maar toch zijn er zilveren randjes aan de donderwolk mjner humeur. Zo kan ik met de laptop op schoot wat bijlezen, op de voet volgen wat de medemens bezighoudt.
Op Twitter natuurlijk want Facebook is oud nieuws. Ook daar word ik slechtgezind van.
Oud nieuws is zoals koude soep: de balletjes zijn te hard om zomaar door te slikken.

En zo klikte ik deze morgen het Twittericoon in mijn Firefox bladwijzerbalk aan, slurpend aan mijn Madonnakopje, gevuld met veel te zoete honingthee.
“Make your profile beautiful,” bloklettert Twitter bij mijn aankomst op de microblogsite.
Ook goedemorgen denk ik bij mezelf. Had ik wat meer stem gehad, had ik even luid gevloekt.
Wat is er in Godsnaam mis met mijn profiel? Is Twitter nu opeens het Mekka van de esthetiek?

Ik scrolde door de tweets van mensen die ik ooit eens besloot te volgen, al weet ik nu vaak niet meer waarom.
De Australische homo die op blote voeten door een overstroming moest waden om zijn wagen op te halen heeft alles via Twitpic gedocumenteerd. De haren en de zonnebril perfect esthetisch op elkaar afgestemd.
“I don’t get that you’re single”, schreef één van zijn volgers, “you are so slutty and available…”.
Nu ja, in Gent scheen de zon.

“Wat dragen vrouwen wanneer ze solliciteren bij Vogue?” vroeg Weekend Knack zich tweetsgewijs af.
Pertinente vraag, zo vond ik.
Wat doet een mens aan voor zoiets?
Ik zou mijn roze trui met grijze strepen aantrekken omdat die mij zo beeldig staat.

beatrix_singapore_anp-1024

Pas echt interessant werd het vanavond wanneer al de gays simultaan gingen hallucineren over wat Maxima zal dragen bij de troonsbestijging van Willem Alexander.
Ik vraag me vooral af wat Willem Alexander zal aantrekken.
Wat doet een mens aan voor zoiets?

O ja, ook nog even dit:
(zij hadden zich ook beter afgevraagd wat een mens draagt voor zoiets)

Geplaatst op 28/01/2013, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Nu denk ik direct, al goed dat Willem-A reeds een knappe schone heeft, anders was Josje direct formeel kandidaat. Maar dan zou ze inderdaad beter even nadenken over de outfit. Veel kans dat ze een tijdelijke Hollandse styliste inhuurden.

  2. Mooi! Heerlijk toch he, schrijven als je wat slecht gehumeurd bent. Of vergis ik me?

  3. Beatrix … Alexander … Maxima … Het lijkt wel het post-Romeinse Rijk 🙂 Depardieu nogantoe !

  4. Ah, eindelijk iemand die mijn mening over die moeials van twitter deelt. Maar gij schrijft het schoner, dus ik ga er niet aan beginnen.

  5. Willem Alexander? Mooie jongen? *verslik*
    Dat kan geen toeval zijn dat ik nog nooit van die schijf hoorde.

Geef een reactie

