f*** you, buddy

Mijn nieuwe buren zijn gepensioneerd. Tot zover het idee dat een verhuis naar wat op Facebook door de inwoners “de meest fantastische stad van Vlaanderen” wordt genoemd mijn hipsterscore serieus positief zou aandikken.
Terwijl ik door het raam naar het aan mijn Mini Cooper vastgevroren sneeuwtapijt kijk en met afkeer vooruit denk aan het afkrabben van de voorruit, stel ik vast dat de buurvrouw-links nog in haar bed ligt. De buurt is levendig, maar nu even niet.
Dus slurp ik koffie en luister naar Rihanna.
Now how hip is that?

De buurman-links is eigenlijk niet eens de buurman-links maar eerder de fuckbuddy-links zo vernam ik onlangs van de buurvrouw-rechts. Roddelen is hier blijkbaar sociaal totaal aanvaard en dat stelt me gerust. Tolerantie draag ik hoog in het vaandel en een roddeltje bij de koffie onderdrukt de zin in speculoos.

Fuckbuddy, hé? Hoe oud is buurvrouw-links? Zo oud?
Ieder zijn ding denk ik dan maar, wat moet een mens immers ganse dagen doen wanneer je gepensioneerd bent? De tijd moet worden gedood en waarom dan niet met wat vleselijke geneugten? Koffie drinken 24 uur lang is immers slecht voor de maag en je adem gaat er vies van ruiken.

“Fuck you” was ook het eerste dat ik ooit heb gezegd tegen buurman-links. Wist ik toen veel.
Ik vind het tenslotte zeer ongepast om, ter kennismaking met de nieuwe buren, even tegen hun auto te rijden en ze dan vervolgens te beschuldigen van te ver naar voor geparkeerd te staan.

Is het eigenlijk niet al wat laat om nu nog in bed te liggen? Is het niet zo dat gepensioneerden niet kunnen slapen? Ik zal het toch even in de gaten moeten houden.
De weerman waarschuwt immers dagelijks voor koolstofmonoxidevergiftiging.
Wat ben ik toch een goede buur. De mensen hier mogen content zijn dat ik hier mijn intrek heb genomen. Tijd voor een nieuw kopje koffie.

Geplaatst op 18/01/2013, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. goe bezig, goe bezig 🙂 Een burenbarbecue zit er alvast niet in de komende jaren lol

  2. Tijd voor een feestje dus 🙂

  3. Nounou, ik heb ook een leuke buur, die stonden eerst op de plaats waar ik tijdig borden zetten om niet te parkeren voor mijn verhuiswagen, deed heel moeilijk over het verplaatsen van de auto (terwijl hij er die die ochtend pas gezet had) en reed toen nog eventjes tegen de verhuiswagen. Zijn huis staat sinds een week te koop. Driewerf hoera en al.

Geef een reactie

