the force of the Snickers

Het aantal mooie mannen op het werk is beperkt.
Niet dat er een nood aan mooie mannen is op het werk, daar gaat het nu niet over.

Op het werk zijn we immers om te werken, te roddelen over de collega’s en onszelf in de kijker te werken teneinde de carrièreladder te beklimmen met duizelingwekkende snelheden. In mijn geval is dat één verhoging van loonschaal om de 6 jaar. Maar dat deert me niet want ik ben één van de weinige mooie mannen op het werk dus ik hoef geen geld te hebben om gelukkig te zijn.

Toch is het leven zoveel aangenamer wanneer de omgeving waarin je moet werken wat opgefleurd wordt, door een kamerplant bijvoorbeeld, een kindertekening of – ja waarom ook niet – wat mannelijk schoon.
De palm die ik naast mijn bureau heb staan is zeer impressionant maar de mannen die door de gang sloffen zijn minder uit de kluiten gewassen. Mochten ze palmen zijn dan had ik ze al even wat bewaterd met mijn roze Ikea-gietertje. Nadat ik aan het water een flinke scheut Substral had toegevoegd, zoveel is duidelijk.

Dor, zo kan ik ze het beste omschrijven, de hoofdcategorie mannen op de werkvloer. De “dorre palmen”: ooit mooi geweest maar nu niet meer te redden.

En dan zijn er de occasionele uitzonderingen, de subcategorie “groene brandnetels”: fris vergeleken met een dorre tak maar au fond toch onkruid.
In het land der blinden is eenoog koning en als mijn beide ogen al eens 5 seconden worden vastgehouden door een voorbijganger, dan is dat als het ware het spreekwoordelijke hoogtepunt van mijn dag.
Dat is het voordeel van een bureau te hebben vlakbij de snoepautomaat.

Geplaatst op 10/12/2012, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Gij zijt dus uit op nog meer “eye-candy” daar bij de snoepautomaat !

    Misschien dat ze beneden bij de receptie nog een mooie man nodig hebben die al die andere mooie mannen even checkt, o.a. op huwelijkse staat, adres, telefoonnummer en andere onnozelheden.

    Echte schoonheid zit van binnen ! 😉

  2. Kom bij mij werken, hier zijn de vrouwen jaloers op het mannelijk schoon dat met momenten (goeie momenten dus) aan mijn bureau verschijnt.

  3. Alle mooie mannen zijn zo lelijk als ik jou zie 🙂

  4. Dorre palmen en groene brandnetels… ik snap niets van dat klimaat aldaar.

Geef een reactie

