JJ, c’est toi là-bas dans le noir?

Ik erger me blauw.
Niet zo maar gewoon blauw en ook geen trendy blauw (R114 G155 B200), maar Open VLD-blauw.
Alsof we in Aalst onze handen nog niet vol genoeg hebben met een toerenpoeper van de CD&V, komaan zeg. Give us a fucking break.
Nu spannen de liberalen in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen toch wel Jean-Jacques De Gucht voor hun politieke huifkar, zeker.
The horror.


“JJ 2012” luidt de slogan die Aalst blauw moet doen kleuren in oktober.
Wat een idee. 
De spin doctor die met deze vondst kwam aanzetten en het ook nog verkocht kreeg, die mens verdient bewondering.
Onkunde verzilveren, het is een kunst op zich.

Maar ik had het over de liberale huifkar. Nu ja, aan paardenkracht zal het JJ niet ontbreken, neem ik aan.
Liberalen rijden meestal met grote wagens, dat is nu eenmaal liberaal or summink.
Ik had hier nu ook graag een kwinkslagje over een paardengebit in mijn zin verwerkt, maar helaas: op JJ’s gebit valt waarschijnlijk niet veel aan te merken.
En daarbij: een gegeven paard kijkt me niet in de bek en dus ook geen liberaal paard.
JJ, wat een liefelijke naam voor een blauwe hengst.

Toegegeven, in mijn ogen is JJ het prototype van de fils-à-papa, de belichaming van de natte droom van elke rijkeluisdochter uit Sint-Martens-Latem, het cliché van de op-de-dijk-flanerende parvenu (à Knokke, bein oui) en dus: een paardengebit, dat heeft hij volgens mij niet.
Maar dat kapsel.

JJ mag blij zijn dat zijn haardos er nog niet mee gedreigd heeft om alleen te gaan wonen. Een kapsel zoals datgene verantwoordelijk voor mijn afkeer voor immobiliënmakelaars, is nu niet direct een stemmenmagneet in mijn ogen. Maar JJ vindt dat waarschijnlijk sexy.
Sexy van het soort dat een aantal gram Super Strong haargel vereist.
Sexy na een aantal Duvels.
Sexy na een cocktail van Moezelwijn en liedjes van The Black Eyed Peas.

Tijd voor een discodeuntje.
Een mens kan maar zoveel hebben op een vrijdagavond nietwaar?

 

Geplaatst op 06/07/2012, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Mais tu pleures / Tu pleures JJ / Ca n’a pas été là-bas, hein / Et alors, et alors, qu’est ce qu’ils comprennent ces Ajuinen à part le rock et le carnaval, hein / Ma JJ, qu’est-ce que tu croyais, devenir comme çà JJ den Oijlsteneer? / Etc.

    Ik had liever Phaedra Hoste op onze Open VLD lijst gehad btw, maar bon – wellicht verhuis ik toch naar Mechelen 🙂

  2. @Fresco : Mechelen he. Voor een CG DT ipv een huifkar?
    @Tooma: al goed dat je net na de verkiezingen naar Gent kunt uitwijken. Of, misschien moet je even blijven om op de vernieuwde JJ boulevards de Alost te flaneren?

  3. @fresco: it’s my party and I pleures if I want to 🙂
    @bentenge: ik zal nog wel in Aalst moeten stemmen denk ik, zonder potlood deze keer!

  4. Beetje angstaanjagend, die foto. Slaap je nog ’s nachts? (en neen, ik heb het niet over de little pony)

Geef een reactie

