wanna hold my Swiffer?

Het is altijd interessant om de privételefoongesprekken van je collega’s af te luisteren. Naast informatie over de openingsuren van de kinderopvang en over wat er ’s avonds op het menu staat, krijg je bovendien een idee van hoe thuis de machtsverhoudingen liggen en wie van de twee partners de andere het liefste ziet. Extreem verhelderend vind ik dat.

Hoewel ik me bij mijn eigen relatie die vragen helemaal niet stel, vraag ik me toch af wie bij mijn collega’s thuis de lakens uitdeelt. En of het satijnen lakens zijn of lakens uit duurzaam katoen, die iets beter zweet en de occasionele pipidruppel absorberen. Zo kom je ook te weten of de collega de voorkeur geeft aan stoffen die zich lenen tot romantische passie dan wel aan stoffen die gemakkelijk wassen en in de droogkast kunnen zonder daarbij de helft van hun bruikbare oppervlakte te verliezen. Het is een wonderbaarlijke wereld, de echtelijke microkosmos van de collega’s.

De echtgenoot van mijn collega Floor werkt in een fabriek. Hij werkt vooral avonden en nachten aangezien hij , volgens haar, dan de kinderen van school kan halen en omdat hij, volgens mij, dan niet naast haar hoeft te slapen.
Het huishouden regelen doen ze dan telefonisch, aangezien zij op haar werk zit wanneer hij het huishouden doet, althans dat denkt zij.
Het is echter duidelijk dat hun communicatie qua planning van de schoonmaak in etappes verloopt. Zo belt hij bijvoorbeeld op om te zeggen dat hij het stof zal afnemen, waarop zij haar akkoord geeft. Vervolgens belt hij even later terug om te vragen of er ook achter het televisietoestel met de Swiffer moet worden gewreven.

Meestal volgt dan een litanie over hoe Swiffers stof vasthouden via elektrische ladingen en dat de elektrische ladingen in de buurt van het televisietoestel er eerder voor zorgen dat het stof uit de Swiffer zich aan de tv hecht in plaats van andersom. Dan wordt er ingehaakt en diep gezucht. Even later belt hij terug op om te zeggen dat ze gelijk heeft en dat de tv nog vuiler is dan tevoren.

Ik vermoed dat hij na het Swifferen de lakens ververst. Ik gok op katoenen lakens.

Geplaatst op 12/05/2012, in ningen (mensen). Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Tooma, waarom krijg ik van de titel van dit bericht het idee dat het om Jan de Swaffelaar gaat?!

  2. Awel, ik wist dat nu niet zie, dat je niet kan swifferen aan een tv.
    Ik gebruik dan ook een ouderwets zeemvelleke om stof op te nemen. Ik vind swiffers namelijk akelige dingen, en ze zien er ook gewoon vies uit.

    Weer iets geleerd. 🙂

  3. Wat je zegt, Koffie en je kan swiffers maar langs één kant vastpakken 🙂

  4. Waarom denk ik nu niet aan swifferen (bleef het stof in het preswiffertijdperk dan liggen bij de collega ?), maar aan ‘nights in white satin’ ?

  5. @koffie: zeemvel, en wat met geboende meubels? 🙂
    @wildcard: waar is je zin voor avontuur? ge moet ook eens de andere kant durven uitchecken LOL
    @Eilish: je bent een romantische ziel (met weinig zin om te poetsen hahaha)

Geef een reactie

