lucky/happy

“Ik heb een ongeval gehad.”
Normaal gezien ben ik suf wanneer de telefoon me omstreeks 23u uit mijn eerste slaap haalt.
Nu ben ik klaar wakker.
Het duurt even eer mijn neurotransmitters op kruissnelheid raken.
“Waar ben je? Ben je ongedeerd?”

Een half uur later kom ik aan op de plaats van het ongeval.
De wagen waar Kashi nu mee rijdt, heeft hij van mij gekocht.
Hij staat op de pechstrook, quasi gehalveerd. De auto.
Het is de wagen die ik in 2008 kocht om mijn herwonnen vrijheid te vieren.
Ik was blij dat de wagen “in de familie” bleef, toen Kashi hem besloot te kopen.
Belachelijk misschien, maar ook al had ik zelf besloten om de wagen in te ruilen voor een andere, toch deed het me plezier dat ik hem nog vaak zou zien.

De wagen was de auto die ik altijd had gewild tijdens mijn vorige relatie. Een wagen waar mijn toenmalige vriend steeds zijn veto had tegen gesteld.
Ik was toen nog zo onnozel om met zijn mening rekening te houden. Een mens leert nu eenmaal uit zijn fouten.
Toen onze relatie uiteindelijk zo een 6 jaar te laat op de klippen liep, heb ik mezelf getrakteerd. Op een gele Mini Cooper.
De wagen symboliseerde mijn loskomen van het juk van mijn abusievelijke relatie.
Een kleurrijk vieren van de dag dat ik mezelf had terug gevonden.

Het gevoel bij het aanschouwen van de overblijfselen van het eens zo belangrijke symbool van het loskomen van iemand anders, viel in het niets bij het geluk dat ik voelde wanneer ik Kashi terugvond, wachtend achter de vangrail.
Geen enkel symbool is zo sterk als de blik van je geliefde waaruit je de angst ziet verdwijnen wanneer je arriveert.
Als scherven geluk brengen, dan zitten we voor de komende jaren alvast op rozen.

Geplaatst op 23/03/2012, in tetsugakuteki (filosofisch). Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Auto’s zijn in te ruilen, en in dit geval weg te slepen’. Een ‘Kashi is een uniek produkt, daar is er maar één van, die moet je koesteren.

  2. Mini Cooper. Je méént het. Ik struikel over die auto’s. Schijnt mode te zijn. Of is het omdat mijn jongste telg daarmee een fixatie heeft en op elke straathoek “Kijk een Mini Cooper!” schreeuwt. Ja, ik ben zo’n geval dat zomaar kinders op de wereld schopte.
    Erg leuk hier even te grasduinen.

    En oei, wat een lekkere plaatjes, van die twee heren hieronder (o, nu het reactie menu open staat zijn ze gevlogen….)
    Maar het haalt het vast niet bij de blik van je geliefde.

  3. Zo lief! Dat doet er mij aan denken om mijn ventje meteen een kusje te geven. En jij krijgt er van mij een virtuele, Tooma (op de wang!). x

  4. Een auto in twee? Hoe heeft hij dat gedaan zeg, en die is daar heelhuids uitgekomen?
    Pfeeuw, die zijn bewaarengeltjes hebben toch ook wel overuren geklopt!
    Fijn te lezen dat het allemaal goed is gekomen 🙂

  5. Relaties verwelken, Mini’s vergaan, maar Kashi blijft -gelukkig- eeuwig bestaan 🙂 XX

  6. Geluk zit soms in een heel klein hoekje. Ongeluk helaas ook, maar ik ben blij dat je aan de goeie kant gebleven bent.

  7. Gelukkig is het de auto maar, die kan je vervangen, mensen niet.

  8. Verdemme zeg. Dat is even schrikken.
    Blij dat “het” belangrijkste veilig en goed uit het ongeluk kwam.

  9. Maxi-geluk bij een ‘mini’-ongeluk 🙂 Oef zeg !!

Geef een reactie

