#wijvenweek: Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.

#wijvenweek: info over het initiatief kan je hier terugvinden.
#weekthema: Maskers af!
#auteur: toomawashi
#dagthema: Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.

Als man in een vrouwenwereld, komt het erop aan op tijd en stond je zaad af te leveren.
Want de biologische klok van de dames tikt onverbiddelijk door.
De dertig voorbij wordt de lont aan het kruidvat korter en het buskruit licht ontvlambaar.
Voor diegenen die niet van beeldspraak houden, wil ik even verduidelijken dat ik niet zinnens ben een drogisterij op te blazen.
In het huidige politieke en sociale klimaat kan een mens niet voorzichtig genoeg zijn in zijn blogschrijfsels.

Ik bewonder dat moedergevoel, dat instinct. Die drang tot voortplanting, die spanning in de borsten die onvermijdelijk spanning brengt in de relatie.
Ik heb ze al vaak gehoord, de verhalen van de vaders-in-spe, die moeten presteren op tijd en stond, perfect synchroon met de fluctuatie aan vrouwelijke geslachtshormonen in de bloedspiegel van mevrouw.
Als het ei springt, slaan de stoppen door. De temperatuur stijgt en de man staat best maar klaar om de brand te blussen.

De andere kant van de medaille zijn dan weer de koppels waar het allemaal wat te gemakkelijk gaat.
Mensen die niet klaar zijn voor het krijgen van kinderen of die denken dat kinderen de lijm kunnen zijn om de scherven van hun huwelijk mee samen de houden.
Mensen die een dolle avond bekopen met 9 maanden zwangerschap. Die hun kinderen kwalijk nemen dat ze hun eigen jeugd hebben afgenomen.
De kranten staan er vol van. Kinderen zijn vaak het kind van de rekening.
Ik word er misselijk van.

Als kinderloze man begrijp ik niet dat je, wanneer je een kind wenst te adopteren, door een resem selectieprocedures moet, alvorens zelfs maar te mogen beginnen aan een volgende lijdensweg van enkele jaren lang.
Een lijdensweg van overgeleverd zijn aan adviezen van een schijnheilige consulente die je de les komt lezen en na haar werk als bijverdienste naakt kookt met de webcam op haar borsten gericht.
Ik vind het oneerlijk dat gelijk welke twee imbecielen een kind mogen krijgen zonder dat iemand zich ook nog maar luidop de vraag durft stellen of ze het ouderschap wel aankunnen.

Dat is nu eens mijn mening hierover, zie.
Het spijt me, maar u had erom gevraagd, nietwaar?

Geplaatst op 14/03/2012, in masukomi (media) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. jammer dat ik u in 2004 niet kende… dan had mijn parcours ook wat gemakkelijker geweest.

  2. In dit kader zeggen “ze” soms. 1 is geen. Ehwel, ik ben blij dat we er (g)een hebben. Het is goed zo. Er tikken al genoeg klokken op deze wereld. Ik heb daar dus ook een mening over.

  3. Mor menneke toch, dat is de mening van zowat alleman.

  4. Ik doe mee met Zap! Wat inhoudt dat ik ook mee doe met jou. Ah kijk, wat zijn we weer lekker eensgezind en al.

  5. @sterre&zap: wil dat zeggen dat we “wijven onder elkaar” zijn? LOL

  6. was dat niet al duidelijk? 😉

  7. Oneerlijk? Noem het maar gewoon waanzin!

  8. @koffie: we zullen toch eens een politieke partij moeten oprichten hé

  1. Pingback: #wijvenweek: Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening. | Wijvenblogs

Geef een reactie

