#wijvenweek: bitch out of order, bat out of hell

#wijvenweek: info over het initiatief kan je hier terugvinden.
#weekthema: Maskers af!
#dagthema: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

Als man in een vrouwenwereld, komt het erop aan om er elke dag goed uit te zien.
Daar waar vrouwen door het optimaal gebruik van hun kennis en doortastendheid gemakkelijk de top kunnen bereiken, worden wij, mannen, maar al te vaak afgerekend op ons uiterlijk.
“Amai, ge staat er zo sjiek op, vandaag!” krijg je als opmerking van de vrouwelijke collega’s, wanneer je in das en hemd door de gang flaneert.
Alsof ze langsheen de catwalk zitten op de Mercedes New York Fashion Week en je kontje quoteren op een schaal van 1 tot 10.
Je kan er uit afleiden dat je op andere dagen, wanneer je opteert voor een ietwat meer casual uiterlijk, niet om aan te zien bent.

Voor hen is het gemakkelijk: gewapend met fond de teint, concealer, mascara, oog- en lippenpotlood en poeders waarin oesters en puur goud zijn verwerkt, tekenen ze de contouren bij, daar waar de lijntjes wazig worden door te weinig slaap of verslappend collageen.
Een vrouw die zichzelf verheft tot haar eigen kunstwerk is een diva. Een geschminkte man is een janet.
En dus maken vooral de kleren de man. Als je erin geraakt tenminste.

De strijd tegen de jaren van niet-roken en veel sporten blijft een regelrechte veldslag.
Een onderzoek in het Verenigd Koninkrijk heeft uitgewezen dat 80% van de mannen bereid is om minder te lang te leven als ze de jaren dat ze wel in leven zijn er goed kunnen blijven uitzien.
Er zijn grenzen, ook voor een ijdeltuit als ik. Ik denk dat ik, in plaats van voor een lethale spuit, dan toch maar zou opteren voor een spuitje botox.
Voorlopig heb ik echter geleerd dat alles wat je goed onderhoudt, er langer goed blijft uitzien.

De wapens in de strijd (grootdistributie/parfumerie):

Het slagveld (anonieme soldaat = ik / 41 jaar):

Mijn voorbeeld (beroemde artieste / 53 jaar):

ToomawasHIT of the Day :
MADONNA – Gang Bang (Extended Preview Video)


Geplaatst op 12/03/2012, in masukomi (media) en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Ben ik blij dat ik niet in een vrouwenwereld werk 🙂
    Wow, is dat een wetenschappelijk onderbouwde studie daar in het UK ?

  2. Ik doe niet al al die rommel voor het gezicht, daar ben ik te lui voor. Gewone dag- en nachtcrème en -welja, een toemaatje- oogcontourcrème moeten volstaan. Ik lig liever langer in mijn bed en ze blijven mij begin de 30 schatten. Voila. Iedereen tevreden en dat is goed voor de wereldvrede.

  3. Je hebt daar toch heel wat producten staan en vaseline for men springt natuurlijk eruit. Buiten parfum gebruik ik niets.

  4. Grappig die producten 🙂

  5. @bentenge: jaja ik meen zelfs dat die door Men’s Health is uitgevoerd 😉
    @sterre: ge zijt gij natuurlijk een naturelle beauté nawaar 😉
    @Hans: die vaseline, da’s nen aanrader zenne, dringt direct in een goed rieken 🙂
    @Wildcard: are you makin’ fun of me? ;-o

  6. I know, vaneigens 🙂
    Trouwens: de vaseline handcrème is ook zeer goed!

  7. @sterre: I know, vaneigens 🙂

  8. O, excuses, het staat hier (of het staat hier niet omdat het al op is)

  9. @zap: excuses aanvaard LOL

  1. Pingback: #wijvenweek: bitch out of order, bat out of hell | Wijvenblogs

Geef een reactie

