dream a little

Het leuke aan dromen is dat ze soms uitkomen.
Het minder leuke aan mijn dromen is dat ze nogal de neiging hebben allemaal op het zelfde moment uit te komen, net zoals spinneneitjes in de hoek van je vensterraam wanneer je net het glas,  met behulp van een krantenprop en water met een scheutje azijn, tot een blinkende spiegel hebt gezeemd.

Maanden van hopen, van uitkijken-naar, van verlangen, van fingers-crossed gaan vooraf aan het moment waarop alles in zijn plooi valt.
En dan gebeurt het: hoera! – alles tegelijk.
Alles valt in zijn plooi, bij voorkeur in dezelfde plooi.

Zo veranderen de verhoopte consecutieve veranderingen met bijhorende kansen in een samenloop van omstandigheden waarvan jouw in het plannen getrainde geest in overdrive gaat en waarvan jouw trapeziusspier besluit in kramp te gaan.
En dus breng je de dag waarop je zou moeten door de kamer zweven van geluk, door in een bankkantoor onder de invloed van 2 tabletten ibuprofen 400mg en 3 koppen koffie.
De feedback van de bankbediende – die bijzonder goed meeviel by the way – beantwoordt je met “ooh, okee dan…” en het ontbreekt je aan de moed om het beeld van ijskoning dat hij zich net van je vormde, te ontkrachten.

Maar de kogel is door de kerk.
Na een tweetal weken van wikken en wegen, van ijsberen en slecht slapen, is nu de trapeziusspier ontspannen en plan ik in 2012 drie keer het huren van een verhuiswagen in: 1 keer voor mijn ouders, 1 keer voor mijn lief en 1 keer voor mezelf.
Voor 2013 plan ik datzelfde slechts 1 keer.

Indien u belachelijk veel geld wil betalen voor een goed gelegen, grondig gerenoveerde stadswoning in het centrum van Aalst, u weet me te vinden.
Vrij vanaf september 2012.

Love & merry X-mas,

T!

Geplaatst op 19/12/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. even dacht ik dat je promotie gemaakt had. Van de gouden kooi naar de diamanten versie, maar nee, zie nu eens… van een bladgouden stadje naar ???? Have loads of verhuisfun !

  2. Het voordeel van verhuizen is dat je nog eens uitgebreid door je zooi kan gaan. Bij de verhuizing in 2013 heb je dan nog weinig weg te gooien, tenzij uw lief meer troep meebrengt dan u lief was.

    Fijn kerstdagen en een gezond, succesvol 2012

  3. Moet ik hier nu proficiat zeggen? Ik heb gisteren flarden van een gesprek opgevangen maar ik kon er niet op ingaan wegens te druk bezig met mijn dronkaards van gasten, eh, dronken te voeren. Gaan jij, je lief en je ouders samenwonen ofwa? More details please

  4. Kom je in de Oost-Vlaamse hoofdstad wonen of wa? That would be nice 🙂

    En ik snap het ook niet goed: wat hebben de ouders ermee te maken?

  5. even wat verduidelijking: mijn ouders verhuizen naar hun nieuw appartement in 2012 en mijn lief & ik verhuizen naar hun oude huis (=economiseren) – ook in 2012 – in afwachting van het opleveren van ons eigen optrekje (in 2013) in de “meest fantastische stad van Vlaanderen” (= gent, in case you don’t know LOL)

  6. Peter (de andere)

    Gent. The city I will unfortunately continue to live in.

  7. So you guys will be having your own Love House 🙂 Congratulations innit.

  8. Is gewoon kamperen in de hof van je toekomstig huis niet simpeler en goedkoper?

  9. @sigert: meursie bookoe (en ook voor Samantha, I guess LOL)
    @Zapnimf: goedkoper dan bij de mama? Da’s niet mogelijk hé LOL

  10. Klinkt goed! Proficiat en veel verhuis’plezier’. Hopelijk zweer je dit jaar niet bij hoog en laag dat het de laatste keer is 😉

  11. Allez dan: proficiat met een dikke vette Gentse ‘R’. Begin er al maar op te oefenen 🙂

    De andere Peter: That’s my line pleasethankyou

Geef een reactie

