nomi (yes-mi)

“Als mijn keel pijn doet, dan moet ge mij gerust laten, ” zegt mijn collega wanneer ik haar vertel dat het gepruttel in mijn keel mij al 2 dagen ferm de keel uithangt.
“Laat me gerust,” antwoord ik, waarop we allebei in de lach schieten.
Het leven is immers geen groot melodrama, soms valt er wel eens wat te lachen.

Zo is het vandaag de verjaardag van Maguro, die dertig wordt, wat natuurlijk wel een melodrama is.
Homo’s en verjaardagen, het gaat niet goed samen.
Jeugd associëren we met aantrekkelijk zijn en het vervliegen van de jeugd – als alcohol bij het flamberen – maakt het dessert van het leven minder smakelijk.
Tenminste, dat denk je wanneer je dertig wordt.
Weet jij veel dat je, na de eerste midlifecrisis op de leeftijd van 31, de leukste jaren van je leven tegemoet gaat.
Een man wordt ook mooier naarmate hij ouder wordt, behalve wanneer hij beslist zijn haar te verven.
Dan wordt hij Eddy Wally.

Anyway, verjaren zet ook tot denken aan.
Zo maakten Maguro en ik ons de bedenking, terwijl we in de lift naar boven reden, dat onze collega Ms. IV objectief gezien toch wel een elegante, mooie dame is.
Charmant bovendien.
“I wanna be her,” kirren wij in koor.
Wanneer een homo een vrouw wil zijn dan is de vrouw in kwestie een diva.
Of de homo een pre-op transseksueel.
Ms. IV is dus een diva, u kunt zich alvast 2 ziekenhuisbezoeken besparen.

Nomi Ruiz daarentegen is een post-op transseksueel en ook haar bemin ik hartstochtig.
Platonisch dan.
Nomi is immers de stem van 3 nummers in de top 5 van mijn favoriete songs van 2011 so far.
Zijnde, deze:

en deze:

ToomawasHIT Of The Day:
BENI feat. Nomi RUIZ – Sway (from the album HOUSE OF BENI)

Now repeat after me: “Nomi, we love you.”

Geplaatst op 11/10/2011, in ongaku (muziek), tetsugakuteki (filosofisch) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Ik heb de keelontsteking achter de rug……eindelijk! lekker verslagje Toomawashi…………zit je echt zo in over ouder worden? nee toch?

  2. Iedere leeftijd heeft zijn charmes hoor ik al jarenlang.

  3. Haar verven… hmmm, misschien toch eens overwegen Tooma? 😉

  4. Je kan misschien kinderen overwegen, die houden je jong (al kunnen ze wel eens zagen 🙂 )

  5. Is die Nomi in feite een man? Op wiki niets van teruggevonden.

  6. @JC: ouder worden schrikt me niet af, maar oud zijn wel LOL
    @suske: mijn 20er jaren vond ik charmanter
    @bentenge: how very dare you
    @sigert: euuuh, let me think, euuh: NO
    @hans: euh, het IS geen man meer, maar ’t was er één, nu is het een HOT BITCH 🙂

Geef een reactie

