divas and minks

Divas and minks have a lot in common.
You have to kill something to make a mink.
Its beauty is horrible to behold.

Divas are like that too.
And while you don’t have to be a diva to wear a mink, it helps.

Ik leg mijn boek even aan de kant om mijn neus te snuiten. Naast een snotneus houd ik aan de plotse temperatuurwijziging van zomer naar winter in 24 uur vooral 3 dikke muggenbeten over. Dus combineer ik mijn pauze in het lezen van mijn boek met wat krabben en een kopje koffie.

’s Morgens lees ik normaal geen boeken maar het feit dat het zaterdag is en somber en koud buiten, verleidt me tot een uurtje op de sofa onder het fleecedeken met Elegance van Kathleen Tessaro.

Elegance is zo een boek dat ik plots terug vond in mijn kast zonder goed te weten waar het eigenlijk vandaan komt. Ik denk het ooit eens cadeau gekregen te hebben onder het mom van grap (met de boodschap “it looks so very YOU” – het boek ziet er nogal kitscherig uit) en het vervolgens nooit meer te hebben bekeken.

Tot vorige week, toen het vroegtijdig uitlezen van de ene Candace Bushnell roman of het laattijdig bezorgen door Amazon van de recentste Candace Bushnell roman, een te overbruggen kloof sloeg in mijn litteratuurvoorziening.

It is a good idea never to go shopping for clothes with a girlfriend.
Since she is often an unwitting rival as well, she will unconsciously demolish everything that suits you best.

Het boek beschrijft de lotgevallen van Louise, aan wie men vraagt of ze zwanger is terwijl ze daar nog niet eens aan denkt.
Ze beseft dat haar onverzorgde uiterlijk en kledingstijl haar persoon geen eer aandoen en stoot toevallig in een tweedehandsboekenwinkel op een boek uit 1964 van Genevieve Antione Dariaux met de titel Elegance.

Het blijkt een boek met tips te zijn over hoe je kan werken aan je eigen stijl. Louise besluit de raad ter harte te nemen en haar leven bij te sturen. Elk hoofdstuk van de roman is geënt op een hoofdstuk uit het jaren-60-boek en vertelt hoe Louise de raad van Dariaux implementeert in haar dagdagelijkse bezigheden.

Het boek is hilarisch bij momenten, vertederend en leerrijk. En vooral erg geschikt voor lezen op de trein en in bed.
If you’re gay or a woman, I guess.

You can always tell the character of a woman by the care and attention she lavishes upon the details of her dress. The accessories worn with an outfit – hat, gloves, shoes and handbag- are among the most important elements of an elegant appearance. A modest dress or suit can triple its face value when worn with an elegant hat, bag, gloves and shoes.
Economise on food if you must (believe me, it will do you good!) but not on your handbags or shoes.

ToomawasHIT of the day:
Simone Fedi – Bitter Devotion

Geplaatst op 08/10/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Elegance slumming

    Btw, als je een boek met de titel ‘Tegenspel’ plots terugvindt in je kast zonder goed te weten waar het eigenlijk vandaan komt – het is van mij en ik zou het graag ‘s terugkrijgen pleasethankyou 🙂

  2. OMG heb ik dat nu nog altijd? #ashamed

  3. Boeken lezen, ‘k zou dat ook nog eens moeten doen 😉

  4. Aangezien ik het boek niet las kan ik de ondertitel “True love never goes out of fashion” niet zo goed plaatsen. Kun je even helpen Toomawashi?

  5. Doorgeven na het lezen mag. Ofwel samenvatten en op hilarische wijze navertellen, ik ben niet kieskeurig.

  6. Merci voor die laatste zin!! 🙂
    En dan effe het risico nemen dat ik gelyncht ga worden: is Bushnell any good? Haar SATC- boek is één van de weinige boeken die ik in mijn leven halverwege heb weggelegd én zelfs verkocht. Moet mijn grootste teleurstelling ooit geweest zijn, dat boek, ben er nog altijd niet over 🙂

  7. @wildcard: boeken lezen verzacht de zeden 🙂
    @bentenge: maar schaap, ik ga hier toch de “clou” niet verklappen hé (PS it has summink to do with gay and all)
    @sterre: als uw sterre boven mijn stalleke blijft stille staan dan geef ik mijn boek gaarne door LOL
    @nina: ik heb die SATC nooit gekocht, ik las enkele regels in de boekenwinkel en heb ‘m terug gezet, maar vorig jaar kocht ik de Carrie Diaries en dat viel me erg mee. Heb ondertussen 1 Fifth Avenue gelezen en is ook erg leuk, nu wacht Summer & the City op me, eerst Elegance uitlezen 🙂

Geef een reactie

