hotel california – the facts

Een queen bed is te klein is voor 2 personen en na 17 verschillende queen beds te hebben beslapen in 3 weken tijd, beschouw ik mezelf als ervaringsdeskundige in de materie.
Mensen die durven te beweren dat ik een Queen ben, gelieve hierbij uw ongelijk als bewezen te beschouwen.

Dure hotels rekenen 10 dollar aan voor Wi-Fi verbinding terwijl goedkope hotels deze gratis ter beschikking stellen.
Het geld halen bij hen die er hebben is blijkbaar ingeburgerd in Californië.

Een hotel voorziet standaard 3 badhanddoeken voor 4 personen.
Dit kan betekenen dat 1 op 4 amerikanen een stinkende vuilaard is of dat de kamermeisjes niet kunnen tellen.

Als je te weinig fooi achterlaat voor de kamermeisjes, maken ze slechts 1 van de 2 bedden op en nemen alle vuile handdoeken mee zonder vers badlinnen te voorzien.
Het plasje water midden in de badkamer is de kers op de taart.

1 op 4 Amerikanen is een stinkende vuilaard (wat niet echt een hotel fact is maar een logische deductie).

Douchegel wordt meestal niet voorzien op de badkamer. Wel een stuk zeep.
Om te vermijden uw snoetje te moeten wassen met het stukje zeep dat uw reisgenoot net door zijn bilspleet heeft gehaald is de Face Bar vierkant en de Body Soap rechthoekig.
Beiden zijn niet echt aangename vormen om door je bilspleet te halen.
Trial & Error leert me dat ik toch het vierkantje verkies.

Van baden in hot tubs krijg je schimmel op plaatsen waar je er geen wilt.
Goed schrobben met de rechthoekige zeep kan verder onheil voorkomen.
De amandelstukjes in de populaire Almond Soap Bars nopen tot enige omzichtigheid tijdens deze handeling.

P.S.
de illustratie “plakt” niet echt aan het verhaal, maar het is een leuk prentje en je kan nu eenmaal niet alles willen: ik heb jetlag en schrijf dit om 6u30 ’s ochtends.
How very dare you.

Geplaatst op 27/09/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Welkom thuis, je eigen bed slaapt altijd het best, het maakt niet uit of er een Queen, King of Toomawashi in ligt. 😉

  2. @Peter: eigenlijk slaap ik momenteel heel erg slecht in mijn eigen bed 🙂 maar – fingers crossed – binnen enkele dagen zal het wel beter gaan…

  3. Hoe breed is een Queen dan?

  4. @zap: queen is 1,60m bij 2m, klein voor een troon hé 🙂

  5. Ik begin mij stilletjes af te vragen wat soort hotels jou pad kruisen.

  6. Ik was net het zelfde als HansDeZwans aan het denken 🙂
    Grappig stukje over die zeepjes 🙂

  7. Seems like your American trip will read like a real soap 🙂

  8. Hoe breed ben jij dan?
    Een meter 60 is toch nor-maaaaaal?

  9. Kamermeisjes zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken, zo ondervond ook de genaamde DSK

  10. And then the chamber maid bends over to pick up a piece of soap.

Geef een reactie

