airport boulevard

“If I drive down Airport Boulevard,” vraag ik aan Guillermo, de latino receptionist van het hotel in San Francisco “do I eventually end up at the airport?”
Aangezien het hotel zich op Airport Boulevard bevindt en de folder van het hotel melding maakt van het feit dat het hotel slechts 2 mijl van de luchthaven is verwijderd, had ik geopperd de huurwagen via die weg terug te brengen in plaats van ons nogmaals te wagen op één van de 8 overvolle baanvakken van de ring rond San Francisco.
Guillermo glimlacht en zegt: “Of course not, sir, why would you do that? You must take the freeway to access the airport.”
Zijn collega-receptioniste slaat haar ogen ten hemel, overduidelijk denkend dat toeristen ooit nog eens haar doodsteek worden.
“In Europe, a street called Airport Boulevard would surely get you to the airport,” verdedig ik mezelf tegen mogelijke anekdotes aan de eettafel van één of ander Amerikaans gezin.
“This is America, sir”.

“Are you here with the other Dutch guy?” vraagt Guillermo wanneer hij doorheeft dat ik uit België afkomstig ben. “Whatever are you insinuating?” denk ik bij mezelf maar ik antwoord waarheidsgetrouw dat Dutch guys in Holland wonen.
“I would have sworn that you spoke Dutch,” hield Guillermo vol.
“I do, “ verduidelijk ik, “I speak Dutch, French and English.”
Guillermo’s ogen fonkelen.
“That is SO cool!” kirt hij als een tienermeisje.

Mijn reisgenoten kijken mij vragend aan wanneer ik de lobby kom uitgehold, nieuwsgierig naar wat ik te weten ben gekomen over het verdere verloop van onze avond.
“De luchthaven is alleen via de snelweg bereikbaar en de receptionist heet Guillermo, hij is homo én charmant”, vat ik bondig samen.
Drie neuzen draaien zich in de richting van de lobby. Ik besef dat de drop-off van de huurwagen nog even op zich zal laten wachten. Misschien is de avondspits daartegen voorbij.

Geplaatst op 26/09/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. wel, die latino’s toch. Als je Airport Blvd naar het zuiden volgt kom je even later op South Airport Blvd terecht (logisch toch), en dan sta je in no time aan de luchthaven. Maar dat heet dan een leugentje om bestwil, want zo had je tenminste nog tijd om je vrienden te melden dat HIJ homo en charmant was. Googlemaps zal hen vreemd zijn denk ik. 🙂

  2. Heet dat stukje verderop op Airport Blvd niet Heartache Avenue ? 🙂

  3. @bentenge: they use Grindr to get from A to B 🙂
    @sigert: nope, it’s Kennedy Boulevard 🙂

  4. Leiden niet alle wegen naar Rome dan?

Geef een reactie

