Gilbert nr 2

Sommige mensen zijn bang van de stilte. Of dat denk ik tenminste.
Twee van dergelijke angsthazen bevonden zich deze ochtend in hetzelfde rijtuig van de trein als ondergetekende.
Twee vrouwen waren het, het moet u – zonder sexistisch te willen zijn – niet echt verwonderen.
Ze praatten honderduit over de zaken die hen bezighielden. Na 5 minuten luistervinken had ik meteen door dat ze zowat van alles spreekwoordelijk wakker lagen.

“Onze Lies heeft voor ’t school potloden gekocht van Gilbert nr 2. Deed me zo denken aan mijnen jongen tijd.”
“Goh ja, die bordeaux potloden, wat smaakten die slecht hé zeg!”
“Beet gij ook op uw potloden?”
“Ja gij, ik beet vroeger, allez nu ook nog, op zowat alles.”
“Serieus? Gij floezie gij!” -gelach-

“Dat doet er mij aan denken dat naar ’t schijnt die vosse van het secretariaat te doen heeft met die vent, met zijn zwart haar, ge weet wel, zo wat een vreemden.”
“Goh, echt? Die vent heeft schoon haar hé zeg, zo ne vollen kop, ‘k zie dat graag.”
“Ik heb reclame gezien op tv voor ne nieuwe shampoo van Dove met gewichtsloze olie. Peisde gij dat dat zou helpen? Ik heb wreed droog haar de laatsten tijd.”
“Onze Michael is met luizen thuis gekomen van sportkamp. Die zijn haar is nu ook zo droog van die luizenshampoo. Wel gemakkelijk die nieuwe luizenshampoo, zonder vergif in.”
“Ha, zo van die waarvan de luizen verstikken? Ik heb dat op tv gezien”

“Kijk je naar Boer zoekt vrouw?”
“Maar zeg, die enen boer, wat nen schonen is dat jong?”
“Ja hé zeg, zo enen uit de boekskes, van een reclame voor onderbroeken.”
“Moest ik wat jonger zijn, ik zou er mij achter schieten.”

In gedachten sta ik op, ga op hen af en ruk hun beider tongen uit hun keelgat.
In realiteit sla ik mijn ogen ten hemel en denk bij mezelf dat ik niet gemaakt ben voor den boerenstiel.
En ik heb een ochtendhumeur.

Geplaatst op 02/09/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Bij ons op de boekhouding doen ze films na, de mannen.. dat is ook heel zielig zunne 😉

    Maar allez, ge weet wat je moet doen als je luizen krijgt en wat je kan doen om je haar weer helemaal fluffy te maken.

    Zeker kijken vanavond naar Astrid in Wonderland, zodat je wat up-to-date ben als deze twee dames op maandag weer in je coupeetje zitten. 🙂

  2. @Christel: Titanic “King of the world!” 🙂
    Ik zou het wel eens willen zien, zo 2 mannen van de boekhouding op de hoek van een tafel LOL

  3. Beste Toomawashi,

    Geef je tevens raad op liefdesgebied? Zo ja, ik zit met een probleem.

    Een paar maanden geleden heb ik iemand leren kennen; sinds de eerste ontmoeting heb ik gevoelens voor die jongen. Deze zijn enkel maar toegenomen afgelopen maanden. Nu zoal je weet is het leven een teef en dus heeft die jongen een vriendje. Deze laatste woont in het buitenland…
    Nu weet ik niet goed wat te doen: niets (het gemakkelijkst) en op hem wachten (gelijk een trut) of toch iets wat interactiever en hem m’n gevoelens openbaren. Dit het het risico op eventuele afwijzing etc… of gewoon zoeken naar een andere beau.

    Grtjs,

    Oli

  4. ” Die vent heeft schoon haar hé zeg, zo ne vollen kop, ‘k zie dat graag.”

    Dat zei mijn bomma ook altijd. Ik krijg hier terplekke een stoot van reminiscentie.

  5. Je kan natuurlijk ook nog een potlood door hun neus rammen. Neem een nr. 3, die zijn iets harder.

  6. Als de dolfijnen bij ons door “kwallen” mogen vervangen worden..; direct 🙂

Geef een reactie

