12 of 12 – August 2011: E.R.

Wat voorafging:

Het “12 of 12″-meme -concept komt uit het brein van deze blogger. En het was deze blog waarop ik het voor het eerst zag.
Kortom, het komt eigenlijk hierop neer: neem op de 12de van elke maand 12 foto’s en zet ze online. Cool, nietwaar?
Wanneer de 12de op een -per definitie saaie – werkdag valt, wordt een alternatief gezocht, zolang het maar uit 12 foto’s bestaat.

Episode 2011-8:

Op vrijdag 12 augustus 2011 is het de laatste werkdag van de bazin voordat ze nog maar eens 2 weken op reis vertrekt.
Zoals gewoonlijk betekent dat alle hens aan dek, want laatste-minuut-stress houdt haar gaande.
Ik persoonlijk ben volledig geconditioneerd om te allen tijde stress te vermijden.
Dus moet ik op dergelijke dagen beroep doen op mijn brein en, wanneer de opeenvolgende urgenties de kop opsteken, putten uit mijn voorraad opgeslagen visuele overlevingsmechanismen.

Urgentie 1:
Wie zal de vergadering van donderdag aanstaande logistiek ondersteunen?

Visueel Overlevingsmechanisme 1:

Urgentie 2:
Wie zal de komende 2 weken de opvolging van de dossiers superviseren?

Visueel Overlevingsmechanisme 2:

Urgentie 3:
Wie zal naar het volgende Directiecomité gaan?

Visueel Overlevingsmechanisme 3:

Urgentie 4:
Wie zal overleg plegen met de andere divisies?

Visueel Overlevingsmechanisme 4:

Urgentie 5:
Wie zal de telefonische oproepen beantwoorden?

Visueel Overlevingsmechanisme 5:

Urgentie 6:
Wie heeft de rode balpen van de bazin meegenomen?

Visueel Overlevingsmechanisme 6:

Urgentie 7:
Wil ik graag een stukje chocolade bij mijn tas koffie want het grote stuk mag op nu de bazin er toch 2 weken niet zal zijn?

Visueel Overlevingsmechanisme 7:

Urgentie 8:
Wie zal de wekelijkse stukjes hysterie opvoeren in het bureau van de directeur?

Visueel Overlevingsmechanisme 8:

Urgentie 9:
Wie kent het correcte Nederlandse woord voor “hands free kit”?

Overlevingsmechanisme 9:

Urgentie 10:
Wie weet welk weer het zal zijn volgende week in Canada?

Visueel Overlevingsmechanisme 10:

Urgentie 11:
Wie heeft de wc-verfrisser leeggespoten?

Visueel Overlevingsmechanisme 11:

Urgentie 12:
Waarom ruikt de secretaresse zo naar lavendel?

Visueel Overlevingsmechanisme 12:

Geplaatst op 16/08/2011, in betsu ni (nothing), hima (vrije tijd) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Haar van Wordpress

    LOL, waarom niet de elfde en dan 11 maanden lang? dan heb je vrij met kerst!

  2. ferme “secretaresse(n)” dat jullie daar hebben.
    Aha, ben niet helemaal zeker, maar eventueel kan ik nu toch aan de chocola. I might look pregnant, but I ain’t.
    Smoke detector… damn good idea.

  3. Ik wil ook zo’n secretaresse die mijn hands-free kit in bewaring neemt. De stinkende lavendel van de wc-verfrisser neem ik er dan wel bij. :-p

  4. @Haar: ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons valt kerst op de 25ste 🙂
    @Bentenge: misschien moeten we maar volumekorting vragen op de rookdetectors…
    @GiGi: is dat dan een linkse of een rechtse sexytaresse? 🙂

Geef een reactie

