everyone seems normal until you get to know them

“Hi, I’m Tim”, hoor ik via de luidspreker van Kashi’s laptop.
Tim is een virtuele gitaarleraar die geïntegreerd zit in Apple’s GarageBand, het programma voor muzikanten, deejays en muziek-o-fielen allerhande.
“Hi, Tim” zegt Kashi in de richting van zijn laptopscherm, de gitaar in de hand.
Het doet me glimlachen.

Dit moet ongeveer het meest vertederende tafereel zijn dat ik de laatste tijd heb gezien: mijn vriend die leert gitaar spelen, samen met Tim.
Tim is best wel sexy, maar niet zo sexy dat hij je aandacht weghaalt van wat hij vertelt.
Het gaat tenslotte om de gitaar. Voor “sexy” zijn er andere virtuele instrumenten beschikbaar.

“Zitten er ook lessen in om fluit te leren spelen?” vraag ik geïnteresseerd.
“Neen,” zegt Kashi zonder op te kijken van zijn gitaarspel, onberoerd door mijn met seksueel innuendo doorspekte vraag maar gefocust op de aanwijzingen van Tim.
Tim vertelt dat wanneer je akkoord “muted or muffled” klinkt, je meer aandacht aan de “prick” moet besteden.
Het klinkt me allemaal zeer unladylike.
“Cup your hand like you are holding an orange,” hoor ik Tim vertellen, waarbij ik me afvraag of je sinaasappelschil kan raspen op de snaren van een gitaar?
Ik kijk te veel naar kookprogramma’s de laatste tijd, denk ik. De Masterchef in mij neemt een loopje met mijn fantasie.

“Don’t press down on the fret itself,…” gaat Tim ondertussen onverstoord verder.
“Wat?” vraag ik verwonderd. “Wat zegt hij? De fret?”
Ik stel me hierbij een marterachtig zoogdiertje voor maar het blijkt te gaan over het inkorten van de snaren op de gitaar.
In de wereld van de gitaren ben ik blijkbaar een blondine (m/v).

Geplaatst op 13/08/2011, in hima (vrije tijd). Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Haar van Wordpress

    Ik zou als tegengeluid de stem-geactiveerde mail aan zetten, en dan lekker Bill kiezen of Arthur…..zalig als die je mail voorlezen 🙂

  2. Enkel in de wereld van de gitaren?

Geef een reactie

