noblesse oblige…

Ik ben nu ongeveer een half jaar verder.
Een half jaar van op mijn tanden bijten.
Een half jaar waarin ik heb moeten vechten om terug te krijgen wat ik eigenlijk al had.
Maar ik heb het idee dat ik er ver ben.

Ik had de impact van de operatie zwaar onderschat.
Het feit dat ze je letterlijk de keel oversnijden om wat aan je wervelkolom te gaan zitten frunniken is één ding, maar de gevolgen van het daaropvolgend gedwongen niets doen zijn heel wat anders.
Je verlegt je ritme.
Je slaapt slecht ’s nachts, maar je haalt dat overdag wel in.

Dan komt de dag dat je halftijds het werk hervat en de fysieke training begint.
Het slechte slapen blijft, de tijd om de broodnodige nachtrust in te halen wordt kleiner.
Maar je bent terug op het toneel en de show draait door.

Op het ritme van de show. Niet op het ritme van een revaliderende herniapatiënt.
De baas ziet het verminderde aantal afgewerkte dossiers en vergeet dat je de helft van de tijd er niet bent en dat je de andere helft van de tijd zijn fouten corrigeert. De vrienden ervaren je afwezigheid op de avondjes uit als een nieuw maar vaststaand feit.

Ik heb geleerd dat hoe erg je ook vecht om je oude niveau te halen,  je vooral wordt aangesproken op het procentueel verschil tussen je huidige prestaties en deze van voordien.
De Gouden Standaard die je voor jezelf hanteerde, wordt de Zilveren Stok in je wielen.

Het doet dan ook deugd te horen wanneer iemand zegt dat hij blij is dat je terug bent ook al ben je nooit weggeweest.
Mijn officiële comeback staat gepland voor oktober.
Samen met deze van Madonna.
Noblesse oblige…

ToomawasHIT of the day:
Madonna – Like It Or Not

Geplaatst op 24/07/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Dus die come-back die we nu meemaakten was maar een try-out?
    Oh dear, dat gaat wat geven in oktober… 🙂

  2. Haar van Wordpress

    Pfff….is die DollyDot week eindelijk om? 😉

    Wat mooi omschreven van die gouden standaard enzo, heel eerlijk gezegd vind ik zilver mooier, dus wat is er dan mis met die zilveren status met enige beperkingen? Dat is de vraag waarmee ik je blog verlaat, omdat ik ook midden in het acceptatie-proces zit van gekrompen grenzen.
    Succes met het werken aan de comeback: maak hem groots, al is het maar 1 dag!

  3. Oh kijk, dat wist ik niet. Blijkbaar ben ik pas later ingevallen. Veel beterschap alsnog (mag dat nog?). En hopelijk een comeback zoals het je past. Very ladylike en al 😉

  4. Het zal wel flink lastig voor je zijn, maar ik duim dat je er best zal geraken.
    Alvast tot je come-back in oktober !!!

  5. Veel beterschap en werk goed aan je comeback.

  6. @fresco: natuurlijk is het een try-out, how very dare you 🙂
    @haar: geen fan van de Dolly Dots? Allez, en dat voor een Hollandse 🙂
    @elke: DAAROM heb je me nooit betutteld 🙂
    @suske: het valt wel mee hoor maar ik hou van drama LOL
    @wildcard: hoe zit het met uwen comeback eigenlijk?

  7. Ah. Moest dat dan? Zal ik er alsnog mee beginnen? 😉

Geef een reactie

