i wouldn’t eat that if i were you, you already look like a fat hippo…

Elke ochtend doet ze het weer.
Terwijl ze met de kracht van een stofzuiger lucht doorheen haar sigaret naar binnen trekt, taxeert ze me vol misprijzen. Ze veracht me, dat zie ik zo, ook al kent ze me niet.

Zij is dan weer alles wat ik niet wil zijn.
Dat is waarschijnlijk ook wat ik uitstraal wanneer ik in haar richting kijk.
En dat is als koren op haar molen. 
Haar molen, die dikke brokken afgunst vermaalt tot een fijn poeder van haat.

Ze heeft het figuur van een nijlpaard en dat frustreert haar, dat zie je zo. 
Ze geeft de maatschappij ervan de schuld.
Niet zozeer van het feit dat ze dik is maar van het feit dat dun de standaard is.
Standaarden verstikken haar.
Standaarden en een overdosis cupcakes met frambozenglazuur.
En aangezien ze dan toch de verstikkingsdood moet sterven, rookt ze dan maar een pakje sigaretten per dag.
Want dat staat stoer.
Of is dat ook een vertekend beeld dat ons wordt opgedrongen door de maatschappij?

Ze houdt van merkkleding en daarom koopt ze deze op vakantie in Turkije.
Want, zo schijnt het, dikke mensen worden nu eenmaal achteropgesteld op carrièregebied en hun jobs worden “zwaar” onderbetaald – ook dat is de schuld van de maatschappij.
Alsof een tent met het Scapa Sport label je naar boven helpt op de carrièreladder.

Mocht ze al eens wat vrolijker kijken, dan zou ik haar ’s morgens begroeten met een glimlach.
Mocht ze beseffen dat het geluk ergens diep in haar zeer imposante zelve ligt, dan zou ze begrijpen waarom ik goedgezind blijf als de trein 10 minuten te laat arriveert.
Mocht ze focussen op wat echt belangrijk is in het leven, dan zou ze beseffen dat een Louis Vuitton tas dient om boterhammen te transporteren op een esthetisch verantwoorde manier.
Mocht ze beseffen dat haar lief haar onvoorwaardelijk bemint, dan zou ze anders reageren wanneer hij tijdens de treinrit speekselbellen blaast, snurkend op haar schouder.

Geplaatst op 20/07/2011, in betsu ni (nothing), ningen (mensen) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Ge zijt precies in form.

  2. Haar van Wordpress

    Big is beautiful, mits de binnenkant de buitenkant accepteert en goed presenteert.
    En dat plaatje is waanzinnig goed gekozen!

  3. @donkey: IA 🙂
    @haar: my point exactly (dat van de buiten- en binnenkant) 🙂

  4. Ik denk dat ik weet over welk koppel je het hebt. Ze zitten ‘s morgens op mijn bus naar het station en ze dragen altijd merkkledij en zij lijdt inderdaad aan zwaarlijvigheid. Voor ze op de bus stapt gooit ze nog gauw haar sigaret weg. Laatst viel de peuk in haar openhangende tas. Paniek. Ik noem haar ‘la grosse’ want ze spreken Frans, niet?

    Het heerschap met zijn boterhammenmerktas ken ik natuurlijk ook. Zo’n judgemental bitch, zeg 🙂

  5. @Fresco: c’est bien “la grosse” quoi 🙂 Mais le “judgemental bitch”, celui-là j’aime bien 🙂

  6. Sommige mensen worden nooit gelukkig, hoor. Dat helpt geen vermageren aan.

  7. Een trein die 10 minuten vertraging heeft is een ‘stipte trein’ #NMBS logic# 🙂 Shame on that woman !

  8. Ik ben zowaar blij dat ze jou ook neerbliksemt des morgens, ik dacht al dat het aan mij lag… 😉

  9. @maguro: dat kan ook, dat het aan jou ligt, daar had ik nog niet aan gedacht 🙂

Geef een reactie

