think outside the box

Heeft u dat nu ook altijd?
De kartonnen doos die ideaal lijkt om uw boodschappen in op te bergen voor veilig transport naar huis toe, ligt meestal helemaal onderaan de kar met lege kartonnen dozen.
Bovendien zijn die kartonnen dozen dan ook nog eens op elkaar gestapeld tot ongeveer een meter boven uw hoofd.
Mij overkomt dat dus altijd.

Ik heb 2 plooikratten (in kunststof) en daar raak ik dus nooit allemaal mijn boodschappen in kwijt.
U denkt waarschijnlijk: “why the f*ck koop je er dan geen extra bij?” en u heeft gelijk.
In theorie.
In de praktijk, heb ik een zeer kleine auto en krijg ik met moeite 2 plooikratten in mijn koffer(tje).
Maar het lukt.
Om precies te zijn: in mijn koffer passen 2 plooikratten, 1 pak van 6 flessen Coca Cola Zero van 1 liter en een kartonnen doos met zeer specifieke afmetingen.
En die bestaat dus.
U weet ondertussen ook waar.

Vandaag was het dus niet anders.
Daar stond ik dan. Daar lag de doos.
Onbereikbaar. The story of my life.

En toen kwam zij aangesloft.
In trainingsbroek met een sigaret aan haar onderlip geplakt.
Ze keek me even aan, zag “mijn” doos, nam ze vast tussen duim en wijsvinger om er vervolgens een stevige ruk aan te geven.
Terwijl de kartonnen dozen als malse regendruppels naast ons hoofd naar beneden dwarrelden, keek ze me triomfantelijk aan.

“Bravo!” zei ik, terwijl ik bewonderend in mijn handen klapte en duidelijk zag in haar blik dat zij zich niet bewust was van haar Tour De Force.
“Ik wou dat ik dat kon,” zei ik, “want eigenlijk wou ik die doos hebben.”
“Als je me helpt al de andere dozen terug te stapelen, mag je deze hebben,” stelde ze voor.
“Deal!” zei ik en we lachten allebei.

Ze leek zich niet af te vragen waarom ik nu precies die doos wou hebben en geen andere.
Het leek in haar leefwereld wel normaal gedrag.
Ofwel rijdt ze ook met een Mini. Die hebben immers moduleerbare asbakjes.

Geplaatst op 06/07/2011, in ningen (mensen). Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. Nou ik zou inderdaad ‘outside THAT box’ denken. [ben zelf ook volslank] neem volgende keer 4 flessen CC zero van 1.5 liter, dan is er nog ruimte voor iets anders. Of een extra ‘doos’ boven op het dak, formaat “we-nemen-oma-mee-op-vakantie”!

    Toch aardig dat deze dame haar doos aan jou wilde afstaan πŸ˜‰

  2. Nee. Ik heb dat nooit. Ik gooi alles zo vanuit de winkelkar de koffer in. Als dat geen outside the box is, dan weet ik het niet.

  3. Oh, en denken (outside any box) probeer ik absoluut te vermijden nadat ik de winkel uit ben. Ik ben dan immers zo moe van het denken in de winkel dat er niets meer bij kan. Winkellijstjes zijn immers niets voor mij.

  4. Out of the box denken is iets voor consultants die in 1980 geboren zijn en aan 1500EUR/dag werken.

  5. Ik gebruik enkele boodschappentassen en in de auto staan van die plooiboxen klaar.
    geen kartonnen dozen dus.

  6. Erg handig zijn van die grote herbruikbare plastic winkeltassen die je dan langs beide zijden in de koffer aan een haak hangt, samen met een plooibox en nog een diepvriestas heb je zo een echt mooi resultaat lol Een kartonnen doos grabbel ik enkel mee als ik er een nodig heb voor papier … What an interesting subject πŸ™‚ Als je koffer echt te klein is gebruik je toch gewoon je Royal Box, n’est-ce-pas LOLOL πŸ™‚

  7. Kartonnen dozen hier enkel in geval van papierophaling. En dannog: meestal vergeet ik het nog. Ik zet, net als Bentenge, alles in mijn koffer. Maar dan vooral om dat ik meestal mijn draagtassen vergeet. That’s me. Thuis zeul ik dan alles in een zak of krat.

    Trouwens: als zo’n vrouwtje die doos van onder die hoop kan halen, kan jij dat ook. Gewoon proberen. Gogogo!

  8. Ik dacht dat jij met een LV tas naar de supermarkt ging, maar nee, met een KARTONNEN DOOS *eyeroll*

  9. Ben ik trouwens de enige die diene foto maar gortig vindt?

  10. @Elke: nee, ik vind (zonder t dan wel) die foto ook gortig. Enne, ik vergeet ook mijn draagtassen…
    maar het voorstel van Sigert getuigt van veel organisatiezin πŸ™‚ Ik wil dan wel LV tassen, want ik hou van “journeys”.

  11. Ik ben al blij dat mijn lezers denken, al dan niet in de box of erbuiten. Ik vind zonder-t de foto anders bijzonder mooi, zet aan tot denken, of braken depending on whatever tickles your fancy πŸ™‚ wat winkelen met LV tassen betreft, dat zou ik niet aanraden, als je zatte mannen tegen komt, ben je gezien πŸ™‚

  12. Is that ‘Jack in the box’?

  13. In mijn geval was ‘vindt’ wel met t, jongens. Bij de ik hoort de ‘ben’ en als je vinden door zoeeken/werken verandert, dan is het wel juist. Het was niet: ‘ik vind de foto’ maar ‘degene die de foto vindt’.
    (HΓ©la, ik ben wel van de dt-politie, hoor… πŸ˜‰ )

    Elke-die-zonder-zorgen-LV-tassen-kan-dragen-maar-er-geen-heeft

  14. @Elke : juist ! Heel juist ! Ik kant het duidelijk niedt. πŸ˜‰
    Damn, sjonge. Ik ben aan vakantie toe. Oei, ik heb vakantie !

  15. πŸ˜€
    Misschien is dat de reden, Bentenge… Voor niks goed, die vakantie!

Geef een reactie

