barbra streisand – part 3 : nag nag nag

Ze heeft me eigenlijk al best veel beloofd, maar iets tastbaar heb ik er alvast niet aan over gehouden.
Ofwel begrijp ik alles verkeerd. Wishful thinking heet dat, geloof ik.
Ach, what’s in a name?
Nu ben ik geen materialistisch monster, noch ben ik diegene die vindt dat hij niet genoeg geld verdient voor wat hij doet.
Toch heb ik het niet zo begrepen op loze beloftes.

Ik lig er alvast niet wakker van, mijn leven is best aangenaam te noemen.
Ik bemin en wordt bemind. Ik ga zonder lood in mijn schoenen naar het werk.
Ik heb maar een klein beetje pijn, hier en daar.
Wat rekening houdend met mijn leeftijd en de sport die ik doe, een half mirakel mag heten.

Dus waar zeur ik over?
Respect, daar gaat het me om, denk ik.
Is het niet respectloos om iemand te laten geloven dat hij vooruit zal geraken in het leven, wanneer je zelf al weet dat het op een sisser zal uitdraaien?
Moet je die persoon er niet eerder toe aanzetten te proberen om van de huidige situatie te genieten of voor andere opties te kiezen?
Om alvast niet voor de optie te kiezen waarbij hij op jou rekent voor enige inbreng in zijn verbeterde toekomstbeeld?

Ik weet eerlijkheid altijd te appreciëren, ook al past de boodschap niet echt in mijn kraam.
Hoeveel mensen denken niet een andere een dienst te kunnen bewijzen door het verbloemen van de realiteit?
“Om hem/haar niet te kwetsen” heet het dan.
Terwijl het correcte label eerder “Omdat ik te laf ben om mijn persoonlijke mening klaar en duidelijk te ventileren” had moeten zijn.

Ik heb dan maar besloten om deze keer haar gedrag te observeren. Te kijken of ik haar reacties kan sturen vanuit de patronen die ik meen te kennen.
Om haar er achteraf op te wijzen dat haar uitspraken kaderden in conflictmijdend gedrag.
Dat ik haar mening, die ik uit haar gedrag en niet uit haar woorden heb begrepen, respecteer.
En dat ik wil dat zij ook mijn mening respecteert.

Alles zal dus blijven zoals het is.
Zo gaat dat in het leven.

BARBRA STREISAND WEEK – PROMISES featuring Barry Gibb  (Extended 12inch Mix)

Toomawashit of the day:
Barbra Streisand – PROMISES (Extended 12inch Mix)

FACTS:
The fourth single of Barbra Streisand’s multi-platinum album GUILTY, “Promises”, a more disco-oriented track was released in May 1981 and reached as high as #48 in the charts.
This song was released on Streisand’s first commercially-released 12″ disco single as a solo artist.

Do you know
Are you ready for the feeling
Can you learn to grow?
Out in a world of tears we,
We’re hanging on
We come together,
We find the sun

Geplaatst op 30/06/2011, in tetsugakuteki (filosofisch) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Dan ben je een geduldig mens, hoewel ik ook vaak mijn echte mening voor me houdt, ventileer ik hem ook wel vaak hoor, soms geheel ongevraagd en ongezouten.
    ik ben veel te lang stil geweest. Ik ben benieuwd of zij jouw respect zal opmerken……..

  2. Wat je eigenlijk tegen haar wil zeggen is: BITCH TROLL FROM HELL

    Innit?

  3. @HAAR: ze heeft mijn respect nog steeds niet opgemerkt 🙂
    @Fresco:I did, yesterday 😉

Geef een reactie

