the truth is politically incorrect

Onverdraagzaamheid is «en vogue».
Althans zo blijkt uit de alledaagse realiteit.
De politiek wil ons iets anders doen geloven maar echt overtuigend gaan ze hierin niet te werk.
Hoe dieper je gaat kijken naar ons Belgische Staatsmodel, hoe meer je beseft dat de ongelijkheid in België is geïnstitutionaliseerd.

Het Centrum Voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding geeft zelf toe dat de cijfers waarover zij beschikken een vertekend beeld geven van de realiteit.
Want tenslotte loopt niet iedereen te koop met de vernederingen die hij moet ondergaan omdat hij “anders” is.
Anders van kleur, anders van taal, anders van seksuele geaardheid.
Voor een goed begrip dient de “anders” gelezen te worden als: verschillend van die van de aggressor.
Ik vraag me af waar het allemaal is misgelopen.

Mensen worden in elkaar geslagen omdat ze Frans spreken in Vlaanderen, omdat ze openlijk homo zijn in een land waar de moslims nu blijkbaar de morele standaard zetten. Kerk en Staat worden gescheiden. Maar niet op de straat.
Het kan bijna niet anders of ik word nu pas wakker uit een jarenlange winterslaap.
Ik geloofde er nog in dat België het Beloofde Land was.
Ik heb nog steeds die indruk, al ben ik er niet meer van overtuigd dat het land aan de Belgen werd beloofd.

Wie tegenwoordig zijn mond durft open trekken om te pleiten voor gelijke kansen voor iedereen wordt in ons land automatisch het etiket “racist “opgekleefd. Of ze vinden dat je overdrijft.
“Homo’s worden helemaal niet meer gediscrimineerd, meneer. Mag ik u trouwens – terwijl  we het erover hebben – feliciteren met uw beeldige sjakosje?”

U houdt het misschien niet voor mogelijk maar ik kan u bevestigen dat ik recentelijk door een zatte Aalstenaar op de straat – in de avondspits, nota bene – vierkant ben belachelijk gemaakt omdat ik van mijn werk kwam met mijn laptoptas van Louis Vuitton in de hand.
Hij vond het – “Ai tingen, zie ne kier nau seg, azu een schuun sjakosjken” – hoe zou ik het noemen: very ladylike.
Beeld u de bijhorende bewegingen maar in, u zit er vast niet ver naast.
Ik had hem maar al te graag een peer op zijn achterlijke muil verkocht maar ik ben ambtenaar en heb een reputatie hoog te houden.

Is er iets mis mee dan om te vinden dat aan het recht op gelijke kansen ook gelijke plichten zijn verbonden? En omgekeerd evenzeer?
Ik ben het spuugzat de politici te horen zeggen dat ze zich bewust zijn van het probleem en dan als “oplossing” de verdrukker verder laten verdrukken onder het mom van “verdraagzaamheid” en politieke correctheid.
Ik vind politieke correctheid in de huidige situatie helemaal niet correct.

Ik ben dan ook niet langer verdraagzaam.
Ik verdraag geen politici met 2 gezichten.
Ik verdraag niemand die ’s nachts onder mijn raam staat te roepen of zijn huisvuil voor mijn deur kiepert, autochtoon of allochtoon.
Voor mijn onverdraagzaamheid is iedereen gelijk.

Geplaatst op 22/06/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Mijn schaap, zo bitter… 😦

    Nu ja, verweten worden op straat is natuurlijk alles behalve plezant, ik hoop dat je hem ten minste ook zelf zijn vet hebt gegeven. Je kan je in elk geval troosten dat je het er zelf veel beter vanaf hebt gebracht in je leven dan die zatte kl**t, dat is duidelijk! 😉
    xx

  2. @ Maguro: ik ben eigenlijk helemaal niet bitter (hoewel…) maar vooral boos. Wat een apenland is dat hier eigenlijk zeg? We like bears better, don’t we 🙂

  3. *bittere reactie verwijderd*

    Humanity is overrated 🙂

  4. Onze twee landen verschillen dus helemaal niet, bij jullie is het net zo erg als bij ons! Met één klein verschil… de taalstrijd.

  5. ‘Life’s too short to be bitter’ zei een wijze madam ooit eens … In ieder geval, apen l lopen er hier genoeg rond, een land zijn we al een tijdje niet meer 🙂 Ik denk dat het elders niet veel beter is, integendeel. Misschien moet je toch eens denken aan zo’n spray waarmee je zo’n zatlap figuurlijk zijn ogen kan uitkrabben, daar zal nog wel een plaatske voor zijn zeker in je Vuitton-bag ? 🙂

  6. het is dus duidelijk geen zelfportret, tenzij je meer dan één sjakosj hebt. LV is a Journey my dear… you never know what/who will cross your path…
    Ik wist eigenlijk ook niet dat Belgische Staat en model samengaan. Het is een model met boulemie.

  7. Het is gewoonweg degoutant wat we de laatste tijd allemaal te horen krijgen. Of eerder misschien ook al, maar ik heb net zoals jij het idee dat ik wakker werd in een ander land. Schandaligheid troef.

    Je hebt het goed verwoord. Meer dan goed!
    (ik vraag me hiernaast ook wel af hoe diene laptoptas eruit ziet eigenlijk. Ja, ik zou vermoedelijk kunnen google’en, maar ik ben nogal moe these days)

  8. Haar van Wordpress

    In België discrimineren ze 2 kanten op, want ze noemen er Homo’s Jeanette’s…..da’s een vrouwennaam, je zult maar zo heten………….
    Ik denk dat de wereld, over de hele breedte genomen, onverdraagzamer is geworden. Juist doordat de grootste groep mensen wil meedoen in de massa hype (de uitzondering dus daargelaten) verliezen ze meer en meer hun identiteit en dus vechten ze zich helemaal sacherijnig door het leven juist om die identiteit te behouden, en daarmee stijgt de onverdraagzaamheid tov een ieder die wel afwijkt van die massa door gewoon zichzelf te zijn.

    Wellicht is het een soort van onmacht……….

  9. En wat kunnen we hieraan doen? Geen reet, om het zomaar uit te drukken. Wat gaan nieuwe verkiezingen ons bijbrengen. Nougabollen.
    Met uw sjakosjken klappen uitdelen, dat kan uw onverdraagzaamheid misschien wat dragelijker maken.

  10. @toomawashi: I’ll take a bear over a monkey anytime… :p

  11. @ Peter & Peter: you boys confuse me 🙂 maar inderdaad NL en BE zijn één pot nat en eigenlijk denk ik dat dit een internationaal gegeven is: humanity is inderdaad overrated!
    @ Sigert: het is natuurlijk niet omdat het ergens anders ook zo is, dat we er ons moeten bij neerleggen, niet? Maar de spray is een goed idee 😉
    @ bentenge: het was eigenlijk wel een zelfportret maar zoveel te beter als het niet zo lijkt 🙂

  12. @ elke: publieke verontwaardiging is de eerste stap 😉 spread the word!!
    @ HAAR: ik vind je analyse “spot-on”, i am impressed 😉
    @ Hansdezwans: al zie ik het best zitten om met mijn sjakosje een aantal losers knock-out te slaan, toch denk ik niet dat we er mogen van uit gaan dat we daar niks kunnen aan doen. Zo gebeurt er zeker niks. This said: ik wil ook geen nieuwe verkiezingen, laat staan nougatbollen, die zijn te calorisch.

  13. Hear, hear, … tegen wie zegt ge’t 😦

  14. Just put your paws up, ‘cos baby you were born this way 🙂

Geef een reactie

