c’est bête…

Man zijn is geen lachertje.
Elke dag het gedoe met het scheermesje en het schuim.
Elke week gedonder met de bodygroom.
De wereld vindt gezichts- en lichaamsbeharing sexy, tot op bepaalde hoogte.
Of lengte, 3mm om precies te zijn.

Het dubbele, zijnde 6mm wordt ook sociaal aanvaard, zij het op plaatsen waarover ik niet verder kan uitweiden aangezien mijn lezers mij er stilaan van beginnen verdenken –in navolging van mijn groot idool Madonna- door een Erotica-periode te gaan.

U weet wel, iets zoals dit:


Ik zou het eerder midlifecrisis noemen, maar men wil mij waarschijnlijk niet kwetsen.
Nu ja, ik ben ook niet blind en kan de invloed van de Tand des Tijds niet ontkennen.
Al voel ik me nu toch wel ferm gebeten.
De foto’s van mijn reis naar Berlijn liegen er niet om: ik zie er natuurlijk nog steeds fabelhaft uit maar mijn haar en baard glinsteren lichtjes zilver in het zonlicht.
Drie nachten na elkaar doorzakken heeft een similair effect op mijn oogleden: doorzakken.

Bij de pakken blijven zitten staat echter niet in mijn woordenboek: de afspraak bij de kapper ligt vast. Kort haar ziet er verzorgder uit wanneer het grijs kleurt.
De baard is deze morgen op de kortste stand getrimd.
Internetresearch werd gedaan naar een efficiënt middel tegen wallen en donkere kringen en werd gevonden: aambeienzalf.

U weet wel, iets zoals dit:

Nu vind ik de vernedering van de fysieke aftakeling eigenlijk al zeer moeilijk te verteren, laat staan dat ik het fijn vind om ook nog eens ten opzichte van de apotheker te gaan toegeven dat ik zodanig ijdel ben dat ik zelfs aambeienzalf onder mijn ogen zou gaan smeren.

Maar wat zijn de alternatieven?
Creatieve ideeën andere dan misschien eens de Flair lezen zijn welkom in het commentarenveld.
Mijn schoonheid zal u dankbaar zijn.

Geplaatst op 16/06/2011, in haikara (mode & stijl). Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Aambeien enzo ? This must be the Dennis Rodman era lol

  2. Tegen de wallen: slapen, hé, jong. Of koude compreskes. Of komkommers in schijfkes. Ze staan nu toch goeiekoop.
    (geen idee of het werkt, maar dood zal je er niet van gaan. Wat op zich al een behoorlijke opluchting is)

  3. Zou uw groot idool ook aambeienzalf gebruiken?

  4. ik vroeg me al af hoe je in Berlijn geraakt was… liftend dus ! How very erotica but ladylike !
    Er zijn geen alternatieven, het volgende stadium: zie comment Fresco !

  5. @elke: ik ga voor ijsblokjes én slapen gaan denk ik, ik hou je op de hoogte van het resultaat
    @fresco: ik denk dat ze die zalf aan haar gat strijkt 🙂
    @bentenge: dus aambeienzalf zal het zijn dan 🙂

Geef een reactie

