one man’s trash is another man’s treasure

Huishoudelijk afval zegt veel over het huishouden in kwestie.
Ik herinner me levendig de foto’s die ik als tiener in Joepie aantrof en eveneens geboeid bestudeerde. Foto’s van briefjes die Madonna in haar vuilbak had gegooid.
Daarop had ze aantekeningen gemaakt over het feit dat Where’s The Party na Live To Tell op haar nieuwe album moest komen. Koffiegruis en sinaasappelsapvlekken gaven het geheel wat meer cachet.
Hierdoor werden de 2 songtitels plots wereldnieuws en de paparazzi die in haar vuilnis hadden geneusd nationale helden. Dat waren nog eens tijden. Het was 1985.

Dit indachtig stop ik steeds een zwarte vuilniszak in de doorzichtig gele zakken die ik van de Stad ter beschikking krijg gesteld in ruil voor een aanzienlijke som geld.
Niemand hoeft te weten welk merk yoghurt ik koop en welke zeep ik verkies voor mijn intieme hygiëne.

Toch moet ik toegeven dat ik het leuk vind om te kijken naar wat de omwonenden buiten zetten op de dag van de vuilnisophaling.
Vandaag diende zich een nieuwe opportuniteit aan want op vrijdag halen ze in mijn Stad het glas op.

En zo leerde ik deze morgen op weg naar het station dat de tandarts veel cava drinkt en de bankdirecteur hallucinant veel porto naar binnen kapt.
Lesbiennes eten blijkbaar groenten uit bokaaltjes en verkiezen kwaliteitsmerken boven het huismerk van de supermarkt. Alcohol consumeren ze met mate.
De oude dame die me elke dag weer aantuurt vanuit haar vensterraam is dol op wijntjes uit de Loirestreek en vinaigrette van Effi, mét bieslook.
De kapper is verslingerd aan Nutella en olijfolie. De slager eet veel confituur en wast zijn potjes niet goed uit.
De vastgoedmakelaar viert elke verkoop met een dure fles bubbels en zet deze hoogstwaarschijnlijk op de rekening van de klanten.
De juwelier drinkt tafelbier, dus de winstmarge op het goud is vast niet meer wat ze geweest is.
Op het reisbureau drinken ze pompelmoessap in de koffiepauze. Interacties van pompelmoessap en de contraceptieve pil zijn gekend dus zal ik gauw mijn reis nog boeken alvorens mijn favoriete reisconsulente in moederschapsverlof gaat.

Maandag halen ze de restfractie op. Ik ben alvast voorbereid:

Buy the Happy Sack Bin bags here.

Geplaatst op 06/05/2011, in ningen (mensen). Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Ik doe dat ook! 🙂
    Maar bij ons moet ik dat vooral in het containerpark doen, aan die vieze grijze bakken ziet ge niet veel eh?

  2. Als je nog nood zou hebben aan het analyseren van vuilnis, ben je altijd welkom in de vuilnisopslagplaats van mijn Twin Tower. Researchmateriaal in overvloed. De concierge zal misschien denken dat je een baglady bent, maar als je duidelijk maakt dat het uit curiositeit is, voorzie ik geen problemen 🙂

  3. Dirty bit 🙂

  4. Trouwens, vuilzak in vuilzak, is dat niet net iets te milieuvervuilend ??? Zet je zak gewoon bij die van je babbelzieke buurman lol

  5. De zakken alhier zijn bruin en ondoorzichtig. Heel handig. En bij deze prijs ik mij gelukkig dat ik het glas naar de container mag brengen. Zelfs dat vind ik als schaamtelijk met momenten… 😉

  6. @dulcera: ik heb ooit al eens gerief van het containerpark mee naar huis genomen LOL
    @fresco: bagladies are very unladylike
    @sigert: als kinderloze belg mag ik heel wat vervuilen alvorens de zich voortplantenden in te halen 🙂
    @elke: bruine zakken? #notstylishnonono

Geef een reactie

