je suis fatty gay #fauxfrench

“Bonsjoer!” kir ik vrolijk wanneer ik op mijn werkplek op de 8ste verdieping aankom.
Niet dat ik zo dolgelukkig ben dat ik mag gaan genieten van dodelijk hoge temperaturen in een muf landschapsbureau waar geen enkel raam open kan.
Het concept zag er nochtans goed uit, op papier en in 2007: open bureauruimtes zouden het sociaal contact bevorderen en de samenwerking optimaliseren.
In 2011 heeft iedereen zich ingekapseld tussen een viertal kasten en staat er een lange rij wachtenden aanΒ het enige venster dat toch nog open kan.
Ik heb nummer 78 en dus zijn er nog 13 wachtenden voor me. Waarschijnlijk zal ik, wanneer het mijn beurt is, toch wel weer beslissen om niet te springen.
Ik ben nu eenmaal niet zo doodongelukkig.
Ik ben alleen maar moe.

Moe van het constant snotteren, hoesten, niezen.
Hooikoorts.
Veel hooi is er nog niet te zien in het landschap en koorts heb ik al helemaal niet, maar “pollenallergie” klinkt veel erger en ik mag misschien wel allergisch zijn aan berkenpollen, graspollen, kattenhaar en huisstofmijt, ik ben ook allergisch aan elke vorm van overdrijving.

“Bonsjoer” dus, daar was ik gebleven.
“Bonsjoer” omdat mijn 4 vrouwelijke collega’s allen Franstalig zijn en ik dus een minderheid vorm op de dienst als Nederlandstalige man.
“Bonsjoer” omdat het grappig klinkt.
“Bonsjoer” omdat, ook al kan ik nauwelijks ademen, het toch wel een mooie dag is.
“Bonsjoer” omdat de manier waarop ik het zeg een glimlach tovert op de gezichten van mijn collega’s en niks zo fijn dan lachende gezichten wanneer je begint te werken.
“Bonsjoer” omdat ze waarschijnlijk de humor in “Je suis fatty gay” niet zullen snappen.
En ik ben tΓ© moe om dat uit te gaan leggen.

Geplaatst op 21/04/2011, in hima (vrije tijd) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. natuurlijk gaan ze dat niet snappen…moe (fatty gay) en ambtenaar zijn niet matchende begrippen. O, sorry, ze matchen misschien wel, maar dan zoals je zelf zegt, tgv “externe factoren” niet gelinkt aan de aanwezigheid in the open space office.

    Aiai, mushinneke, hoe flauw. Ik weet het, ik ben immers ook moe.

  2. Mocht je vandaag bloemen krijgen (secretaressedag aka Manager Assistant dag), dan kir je natuurlijk very ladylike ‘Murci bocou!’ πŸ™‚

    Zullen ze Emily snappen?

  3. grappige topic, lag in een deuk van’t lachen πŸ™‚
    Zelf moest ik er gisteren m’n baas aan herinneren dat het secretaressendag is, om dan te merken dat ie deze morgen vriendelijk een mailtje zond dat ie op vakantie vertrok…

  4. *Ik ben ook allergisch aan elke vorm van overdrijving*
    LOL

  5. @mushin: om de redeneringen van Het Laatste Nieuws te volgen zou jouw uitlating duiden op inherente jaloezie ten opzichte van alle ambtenaren omdat je er zelf geen bent LOL
    @fresco: noch bloemen, noch kransen, ge kent me hΓ© πŸ˜‰
    @wildcard: het mooiste kado dat een baas een werknemer kan geven is toch het feit dat hij niet komt opdagen, am i right? πŸ˜‰
    @elke: how very dare you πŸ™‚

  6. Nu val ik helemaal van mijn stoel. Redeneringen in HLN ? En dan nog potentieel correcte πŸ™‚

Geef een reactie

