turn another page

Geduld loont.
Maar het ligt niet echt in mijn natuur.
Mijn genen zijn eerder van het “I want it & I want it now & hurry up“-type.
Vooral wanneer het op materiële dingen aankomt, waarde dokusha, kan ik zeer gedreven zijn. Ik moet geen weken twijfelen of ik nu zou gaan voor dit of voor dat.
Ik maak een weloverwogen beslissing op basis van duidelijke argumenten. Zo kwam ik ooit, na de eerste onderhoudsbeurt van mijn Mini Cooper, van de garage thuis met een nieuwe wagen.

Maar soms wringt het schoentje en kan je gewoon niet tot een aankoop overgaan.  Zo ben ik al sinds 1996 fan van Texas en kocht ik systematisch hun albums, tot in november 2005, toen Red Book werd uitgebracht.
Niet dat ik het geen goed album vond, verre van, ik vind het nog steeds een keigoeie plaat maar zeg nu eerlijk: does this look like a red book to you?

My point exactly.

Had de plaat nu nog Black Wall, Black Sweater of One Long And One Short Arm geheten, het geheel ware consistent geweest. Maar Red Book?
Nee, sorry. Ik zie het niet, ik voel het niet.
En zo gingen de jaren voorbij met een gapend gat in mijn platencollectie. Een gat waarin pareltjes als What About Us en Can’t Resist lagen weg te rotten.
Tot ik vorige week op een online-cd-winkeltje de volgende promoversie van de cd zag staan:

Does this look like a Red Book to you?
I hear ya’ sister.
En dus vul ik vandaag gaten in mijn cultuur.
Het cd’tje is trouwens felroze. Just sayin’…

ToomawasHIT Of The Day – Fabulous Remix Of The Week

Sharleen Spiteri – All The Times I Cried (Eazy Remix)

Geplaatst op 18/03/2011, in betsu ni (nothing) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Don’t judge a book by its cover dear.
    Ik zal het gat in uw popcultuur vullen: Sharleen heeft altijd een (rood) boekje bij om ideetjes in te noteren, vandaar de titel.
    ‘Red book’ is één van mijn favoriete 00s albums, needless to say

  2. my point exactly: a (RED) book 🙂 #failtomentionthatyoudidNOTknowthatpartaboutsharleensbookie

  3. I get your point. Rood is rood, ze moeten daar niet over zeveren. En waarom is diene cd dan roze eigenlijk? For your eyes only?

  4. “roze” cd’s zijn naar het schijnt meestal “poppy” en “dansbaar” 🙂

  5. Texas, isn’t that where they play golf ? 🙂

Geef een reactie

