grandma gave a euro to dance and two to stop

Deze ochtend, me bij het ontwaken uitrekkend tussen mijn Paul Frank beddengoed, beeld ik me in dat ik mezelf kan zien liggen.
Vanuit de hoogte, helicopter view heet dat, geloof ik.
Ik zie een man van 40 liggen in een felgekleurde dekbedovertrek met een grote apenkop erop.
Ik moet erom lachen en denk aan de woorden van mijn lief, toen ik de dag voor mijn verjaardag klaar stond om een trui met Mickey Mouse erop te kopen.

“Zoetje, als je 40 jaar zal zijn, ga je dan stoppen met kleding met Mickey of Kermit erop te dragen en met het kopen van poppetjes?”
Ik moest even slikken.
“Die poppetjes dan zijn designer vinyl toys, ” corrigeer ik snel “en zoiets, nee, dat kan ik niet beloven.”
We moesten er allebei om lachen want we wisten dat het de waarheid was.

Al is mijn vriend heel wat jonger dan ik, op dat gebied is hij heel wat serieuzer, volwassener. Niettegenstaande dat mijn gedrag op dit gebied vooral te maken heeft met mijn tongue in cheek attitude, realiseer ik me dat sommigen dit wel eens zouden kunnen opvatten als een krampachtig vasthouden aan mijn jeugd of vroegtijdige seniliteit. And we do not want that, do we?
En dus suggereerde ik om nog gauw een t-shirt van Cookie Monster te kopen, aangezien ik toch nog 39 was.
Kashi schudde NEE met zijn hoofd en ik voelde geen rebellie opkomen.
Ik werd oud tussen de rekken van TopMan in Oxford Street, het was officieel.

Ik gooi het dekbed van me af want ik heb het er warm van gekregen.
Opeens denk ik terug aan de keren dat ik als jongetje bleef slapen bij oma op de boerderij onder de dekens van “Sole Mio”.
Die dingen waren ongelofelijk warm. Van dekbedden was toen geen sprake.

Ne ouwen boer kunde nie veranderen“, zei mijn opa en dat zag je aan de snelheid van het intreden van “nieuwe snufjes” in hun wijk.
Stel je even voor: mijn oma & opa hadden telefoon, in tegenstelling tot sommige van de omwonende boeren.
En dus kwam Ria naar de veearts bellen als een koe moest kalven en belde de griffier van het Vredegerecht naar mijn oma om te vragen of ze Roger eens kon gaan roepen in verband met zijn zaak.
Oma was op de hoogte van het reilen en zeilen van quasi elk huishouden van de buurt, een mens hoort immers wat bij het patatten schillen terwijl de zoon van de buren, een jonkman, telefoneert naar zijn lief.
Ek peise da Willy van Filemon veur de venten es,” opperde ze tijdens de lunch. Opa stelde haar bronnen niet in vraag.
Had mijn oma een blog geschreven, dan was die vast heel wat interessanter geweest dan de mijne.

Geplaatst op 09/03/2011, in tetsugakuteki (filosofisch). Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Ik vind den uwen anders ook wel tof, zulle.
    En kermit, cookie monster en mickey mouse? Serieus???

  2. Hey tele-romeo, vanaf nu mag je K3 shirtjes dragen.

  3. – “Ik zie een man van 40 liggen in een felgekleurde dekbedovertrek met een grote apenkop erop.” Ik moest die zin 2 keer lezen vooraleer ik doorhad dat de bijvoeglijke bepaling op het dekbedovertrek van toepassing was 🙂
    – Mickey / Kermit / Cookie – ik ben het eens met Kashi: no-no-no. Wij moeten nu shoppen bij Damart dear.
    – Onlangs eens gaan kijken voor een Sole Mio deken. Dat kost stukken van mensen, zeg!

  4. @elke: merci *bloos*
    Wat Kermit betreft, ik moet schuld bekennen, ik ben dol op kikkers. De kans dat ze veranderen in een prins wanneer je ze kust zit er dik in 🙂
    @Donkey Kong: ik had een tele-romeo t-shirt in de jaren stillekes maar ik heb ‘m aan Moderu kado gedaan. Ik was eruit gegroeid LOL
    @fresco: Damart? Nee zenne, je krijgt daar bij elke aankoop een “faux bijou” en we don’t wear faux, do we?
    Je wil een Sole Mio? O dear, en ik dacht dat IK oud werd 🙂

  5. God ja zeg, dat wil je toch echt: een prins die ooit een kikker geweest is. Manmanman… 😀

  6. Als ik dit zo allemaal lees zie ik er precies toch ook niet meer echt naar om 40 te worden dit jaar 🙂

  7. @elke: kikkerbillekes met look? 🙂
    @sigert: zet je maar schrap LOL

  8. Oei, paniek! Zijn er dan ook dingen waar ik rekening mee moet houden als ik op tram 3 stap vandejaar?

  9. geen paniek, Maguro, vanaf je dertigste nemen enkel je vitale levensfuncties af 🙂

Geef een reactie

