esclava de tu piel

“Uw gsm moet je thuis opladen”, zei de jonge vrouw met enige nadruk tegen de hippe meid die de winkelrekken opvulde. De jonge vrouw moet de gerante van de ACTION winkel zijn geweest , tenminste dat leidde ik af uit haar autoritaire houding (question remaining).
“Maar,…” pruttelde de hipster in een poging om haar gedrag te verschonen.
“Neen. Ik moet het niet horen, …” onderbrak de gerante haar bij de pinken  “voor je het weet sta je aan mijn bureau te klagen dat je telefoon gestolen is en kan ik hier al mijn personeel (point proven) aan kruisverhoor onderwerpen. Ik heb er geen zin in. Daarbij, het is niet omdat ik de elektriciteit hier niet uit mijn eigen zak moet betalen, dat ik het okee vind dat iedereen hier zomaar wat extra verbruik bewerkstelligt.”

Ze had een punt. Ik zou me in het gesprek gemengd hebben, ware mijn oog op dat moment niet gevallen op een tube Dove Pro-Age oogcontourcrème die in de aanbieding was aan drie euro negenenzestig cent. Ik moet nu eenmaal prioriteiten stellen.

Het is niet omdat ik hele dagen thuis zit te wachten tot mijn nek weer aan elkaar groeit, dat ik de tijd die ik spendeer aan mijn dagelijkse portie bewegen niet optimaal moet invullen. Het is immers pas wanneer je onder dwang het wat rustig aan moet doen, dat je verbaasd bent hoe snel het leven gaat. Maar voor filosoferen heb ik nu geen tijd. Ik ging u immers vertellen, waarde dokusha, hoe graag ik ga winkelen bij ACTION.

Het was mijn goede vriend B! die me introduceerde in de wereld van ACTION.
“Schaap,” zei hij op een zaterdagnamiddag bij de koffie “dat je die winkel niet kent? Dat is echt on-ge-lofe-lijk. ”
“Je zal het geweldig vinden!” kirde hij duidelijk licht opgewonden bij de gedachte aan winkelwagentjes vol praktische spullen voor “twiëkiërnietj”, zoals ze in het Aalsterse het begrip “weinig geld” plastisch  omschrijven.
Ik beantwoordde zijn statement met de standaardzinsnede “Mei-eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii” (iets wat ik spontaan doe telkens iemand mij “schaap” noemt) en huppelde gezwind naar de dichtstbijzijnde ACTION.
Ik was verloren.

ACTION is tot de nok gevuld met handige spullen voor huis, tuin, keuken en “prot”, zoals ze in het Aalsterse het begrip “persoonlijke hygiëne” plastisch  omschrijven. Je koopt er bijvoorbeeld Dove douchegel aan de helft van de prijs omdat het etiket in het Spaans is gedrukt. Ik vind dat geen nadeel, ik vind dat chique staan op de badkamer en je leert wat bij onder de douche. Zo voegde ik sindsdien de term “espuma enriquecida” aan mijn woordenschat toe, je weet nooit wanneer je in situaties komt die een mondje Spaans vereisen. Andere nuttige zinsneden stak ik in het verleden al op bij het beluisteren van mijn talrijke cd’s van Azucar Moreno. Zinsneden zoals Besame, Clavame en Hoy tengo ganas de ti.
Mijn moeder heeft nog maar eens gelijk.
Het leven is één grote leerschool.

Baila! Baila!
PARENTAL ADVISORY: contains the sound of purring pussy or summink

ToomawasHIT of the day:
Macaco -Con La Mano Levantá (feat. Estopa)

Geplaatst op 08/02/2011, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

