you might mistake me for a heartbreaker ‘cause there’s blood on the floor

“Ik zal eerst mijn anti-embolie-kousen eens wat omhoog trekken.”
De radioloog keek me geamuseerd aan terwijl ik houterig op het voetstuk van het röntgenapparaat klom. Nochtans zou je denken dat ze al vaker patiënten had gezien in een geruite boxershort en steunkousen die halfstok hangen. “Voor mij hoef je dat niet te doen zenne” , zei ze.
How very unladylike, ” zei ik, “die buis die uit mijn keel steekt en het potteke vol bloed dat eraan bengelt, is al spektakel genoeg”, ging ik verder terwijl ik door mijn knieën boog om mijn kousen tot halverwege mijn bil te hijsen. Er zijn heel wat redenen die als excuus kunnen ingeroepen worden om er als een schooier bij te lopen:  een operatie de dag ervoor, waarde dokusha, is er géén van.

Ik bevond mij op de afdeling Medische Beeldvorming zoals dat nu zo mooi heet (mijn oma ging vroeger “onder de plakken”) en dit samen met mijn 22-jarige kamergenoot Jay die hetzelfde lot als ik had ondergaan – met enkele uren vertraging. Hij was vestimentair heel wat slechter af dan ik want hij stond aan mijn zijde in zijn operatiekleed.
Onder het motto “Laat de patiënten zo snel mogelijk autonoom functioneren”, namen Jay en ik samen de bezoekerslift naar de Radiologie, tussen de niks vermoedende kraambezoekers die zich vergaapten aan het prominent verband op onze hals en het bijhorende potje bloed dat speels heen en weer bengelde aan de drain die in ons strottenhoofd ontsproot.

“Ik kan mijn nek eigenlijk alweer goed bewegen”, zei Jay de daad bij het woord voegend. Een doffe plof en een welgemeend “SHIT!” volgden.
“Uw potteken!” gilde ik verschrikt, me voorstellend dat de bacteriën langs de openstaande drain het strottenhoofd van Jay zouden gaan koloniseren.
“Leeg!”, grapte Jay, kijkend naar de plas bloed op de vloer waarin het tonnetje van links naar rechts rolde.
“Gelukkig zijn er geen vlekken op uw kousen want ge moogt die niet afkoken”, troostte ik hem.
“Ge moogt gerust zijn,” antwoordde Jay, “want ik peis da’k ze met Carnaval ga aandoen onder mijn vellen frak.”

ToomawasHIT of the day :
Alexis Jordan – Good Girl (Freemasons Radio Edit)

because:

  • I love Alexis
  • Alexis is a good girl but has been bad before
  • I sing her debut single Happiness under the shower
  • I must like Freemasons because I’m gay
  • It is a very catchy song (and very gay sounding as well)
  • It is in the DokushAREA
Geplaatst op 31/01/2011, in tetsugakuteki (filosofisch) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Heel leuk geschreven! Haha.

  2. misschien is een operatiekleed met daaronder steunkousen de volgende Bikkembergs mode?

  3. Ik gaf ooit eens een operatiehemdje aan een patiënt met de gevleugelde woorden “u mag zich omkleden, en dit hemdje aantrekken”, waarop de patiënt tevoorschijn kwam met het bewuste hemdje -opening vooraan.
    I A!

Geef een reactie

