shall the sheep go astray, they will be led by the ill goat

Terwijl ik maar niet kan beslissen of ik nu naar de Grote stad of naar het platteland moet gaan verhuizen, of ik een matras van 1m80 of 1m60 breed moet kopen en of ik deze dan in een beddenbak moet leggen dan wel op een lattenbodem-op-voetjes, gaat ons land stilaan naar de kloten, or so I was told.
Iedereen maakt zich blijkbaar druk in het feit dat de politici niet kunnen beslissen of ze nu voortaan hun wedde uit de federale schatkist willen ontvangen dan wel uit het Vlaamse spaarvarkentje, maar – eerlijk gezegd -maak ik me vooral zorgen over het wederoptreden van Goedele Liekens op de Vlaamse buis.

Want, waarde dokusha, Madame Liekens heeft een nieuwe show die heel toepasselijk “Goedele NU” heet. Een praatshow heet dat geloof ik, al kan je daar in het geval van Goedele toch wel over discussiëren. De klanken die zij uitbraakt kan je bezwaarlijk praten noemen. En daar gaat het in het programma ook niet om. Het gaat om emotie (insert hysterical laughter here).
En bijgevolg vraagt Goedele haar gasten hoe het voelt om binnen 2 weken te zullen sterven of hoeveel keer per week je het beeld voor je ziet van je ouders die voor je neus werden vermoord. Dus besloot ik gisteren dat, mocht het land dan toch splitsen, we Goedele aan de Walen zullen schenken. Tenslotte verstaan we toch niet wat ze zegt.

Behulpzaam als ik ben, besluit ik alvast de titel van de praatshow naar het Frans om te zetten. Om hierbij geen fouten te maken, doe ik beroep op de vertaalmotor van Babel Fish, die me vertelt dat het programma (waarschijnlijk op RTL dan) “Goedele Maintenant” zou moeten heten. Dit verheugt me ten zeerste.  Want, waarde dokusha, vindt u het logisch dat NU eigenlijk “noe” wordt uitgesproken en dus waarschijnlijk NEW betekent en dat het programma dus eigenlijk “Goedele Nouvelle” zou moeten heten? En wanneer de U als “oe” wordt uitgesproken, moeten we dan niet schrijven: “Gudele NU”?

Ik kijk alvast uit naar de volgende aflevering, waarin Goedele waarschijnlijk aan Joëlle, de nieuwe geit van Yves Leterme zal vragen of er waarheid zit in het Vlaamse gezegde: “Nen goeien bok moet stinken”.
Ik ben benieuwd. Toedeloe. Of tudelu. Aan u de keuze.

ToomawasHIT of the Day:
Trish – Bump (The Shoes Remix)

Geplaatst op 07/10/2010, in masukomi (media). Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. naar het platteland… de kans dat je daar Goedele tegen het kattenlijf (or summink) loopt is mijn inziens kleiner.

  2. I love Goedele…she rocks…

  3. Donkey says : I like this article.
    Donkey says : I A!

  4. @mushin: i don’t really know if i can cope with a goat next door, my sheep 🙂
    @imootsan: i prefer Linda of Milk Inc 😀 at least she doesn’t have a talk show LOL
    @donkey: I always wondered if donkeys were attracted to goats, and if such a liaison would be considered as multicultural 🙂

  5. Gelukkig is haar Duits veel beter (getuige haar interview met Natalie Kampusch enkele weken geleden 🙂
    Ze kan dus zo op das Deutsche Fernsehen: Goedele Heute mit Goedele Liedchens 🙂

Geef een reactie

