i want your sex/bag/other

Wat, waarde dokusha, is er in Godsnaam aan de hand met Marc Jacobs?
Okee, we slaan allemaal dubbel wanneer we op een dag de eerste 10 grijze haren zien verschijnen.
Okee, we joggen wel eens een rondje in het park om te verhinderen dat de Snickers van bij de koffie voor eeuwig rond onze heupen blijft hangen. Maar lopen we daarom bij elke gelegenheid te koop met onze (in min of meerdere mate) geoptimaliseerde fysiek? Marc Jacobs wel, zo blijkt.

Ik fronste al mijn wenkbrauwen bij het zien van de advertenties van zijn nieuwste geur Bang!, which looked a little summink like this:

Maar na het snuffelen aan een wolkje van het geurend nat, bekeek ik de reclame heel anders: de combinatie van een fel gepeperde houtgeur en een overvloedig ingeoliede Marc, doen me immers spontaan denken aan steak-au-poivre op de barbecue. Niet echt wat de campagne beoogt, me dunkt.

Ik dacht er niet echt veel langer  over na, en ik verkoos Marc Jacobs verder te bewonderen als het creatieve brein achter de wederopstanding van Louis Vuitton, een rol die hem veel beter ligt dan mannelijk naaktmodel – me dunkt.

Zo las ik immers dat LV een nieuwe serie tassen zou gaan uitbrengen, waarmee MJ tot doel had een nieuw publiek aan te trekken, namelijk diegenen die geeuwen bij het aanschouwen van het traditionele LV-monogram. En dus sloot MJ een pact met Stephen Sprouse, die de traditionele LV-tassen wat zou gaan “ophippen” met zijn signatuurgraffiti. Het idee achter het idee was dit:

Inderdaad, de versie van de Mona Lisa die de Franse artiest Marcel Duchamp maakte, waarbij hij haar voorzag van baard en snor en het geheel als L.H.O.O.Q. benoemde, wat snel achter elkaar uitgesproken het Franse equivalent is van “ze heeft het warm aan de reet”.
Als iemand weet wat dit wil zeggen, is het Marc Jacobs wel en dus verwoordde hij het als volgt: “It’s about taking something that’s very iconic and revered and defacing it and creating something new, somewhat rebellious, and kind of punk.”
Alweer een geniaal idee van MJ, zo dacht ik.
En toen zag ik de reclamecampagne… (*roll-eyes* / nice bag)

Maar het moge een troost wezen: MJ is niet de enige ageing gay die zijn kleren niet kan aanhouden.
George Michael zit maar weer eens in de cel, maar dat weerhoudt de man niet om te volharden in de boosheid.
Ironie of marketing? Wie zal het zeggen?
Feit is dat hij een nieuwe remix van I Want Your Sex op het discotheekminnend publiek loslaat deze week.
Dus dansen maar. Of u hierbij uw kleren aanhoudt, dat beslist u zelf.

ToomawasHIT of the day :
George Michael – I Want Your Sex (2010 – Freemasons Edit)


Geplaatst op 21/09/2010, in haikara (mode & stijl) en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. niet slecht, en dan bedoel ik niet LV, nog MJ 🙂

  2. wie wil er nu zo’n mottige kabas van zo ne mottige vent 🙂 Gelukkig is er nog GM, ook al is het vanuit het prison .

  3. Mja, ik vind de tas eigenlijk ook nogal mottig… Maar ja, wat verwacht je van een man die Sponge Bob op zijn arm laat zetten… Niet dat ik het erg vind dat hij het constant laat zien… 😉

Geef een reactie

