ash wednesday

Op dinsdag ga ik naar de dokter en injecteert deze me met een véél te grote naald een véél te grote hoeveelheid cortisone in mijn véél te pijnlijke spier. Ik kijk weg en vermeld terloops dat ik een grote angsthaas ben en normaal gezien flauw val onder dergelijke omstandigheden.
De dokter antwoordt dat ze me nu ongeveer 20 jaar kent en dat ze dat onderhand al wel weet. Ik wijs haar erop dat – being gay and all – ik een enorme dramaqueen ben en dat ze me hierin best bevestigt wil ze verder kunnen genieten van mijn bezoekjes die toch wat glamour toevoegen aan haar reeds florerende praktijk.
Ze slaat haar ogen ten hemel en zucht diep. Het is altijd fijn wanneer je huisarts je begrijpt.

Op woensdag kan ik mijn manbag al wat eleganter heen en weer zwieren op weg naar mijn administratieve standplaats. De cortisone werkt en ik dus ook. Ik had een aantal dagen ziekteverlof wel zien zitten maar ik heb vandaag een gesprek met de grote baas waarin ik feedback zal krijgen over de conclusie van het Directiecomité mij bestempelend als useless nitwit. Een niet te missen kans.
En dus houd ik me bezig op kantoor met de lopende zaken, tel ik de uren verder op tot 15 en luister terwijl naar Madonna’s If You Go Away, een cover van Ne Me Quitte Pas van Brel. U zult het met me eens zijn, waarde dokusha, momenten als deze vragen om een zekere dosis pathos:

ToomawasHIT of D-Day: Madonna – If You Go Away (Ne Me Quitte Pas)

Support the artist = Buy the music.
The song as featured on this page is included for preview/promotional purposes only.
Artwork by Toomawashi.

Just an empty room – Full of empty space – Like the empty look – I see on your face
Dus steek ik al wat tranen klaar in mijn traankanaal om deze vervolgens los te laten bij het eerste negatieve woord tijdens mijn feedbackgesprek. Mannen die wenen zijn so 2010.
Of was de nieuwe man alweer compleet uit en is de snor het nieuwe teken van mannelijkheid? Het is tegenwoordig moeilijk nog hoogte te krijgen van de eisen die men stelt aan de ideale man.

Linda Asselbergs, mijn referentiepersoon bij uitstek in de materie, leert me alvast in haar column van vorige week dat de ideale man afziet van het ventileren van een mening over minder flatterende lichaamskenmerken van de dames. Ik besluit dat ze gelijk heeft en dus zie ik af van enige referentie naar steenfruit, aangezien dat blijkbaar op haar maag blijft liggen.
Ik schrap – in overeenstemming met haar advies –  ook een aantal kernwoorden van het lijstje dat ik had samengesteld in voorbereiding van mijn gesprek. Thank you, Linda, much appreciated. If I get fired, it is all your fault.

Geplaatst op 08/09/2010, in tetsugakuteki (filosofisch). Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. ik dacht al… nu begint dat hier tranen met tuiten te gieten 🙂

  2. Welkom in de middelbare leeftijd. 🙂

  3. Dit wordt ongetwijfeld het ‘Kijk, ik kan toch een beetje zingen’-moment tijdens haar volgende tournee 🙂
    Enne, voor de rest: put the needle in it and get it over and done with, innit (pun intended:-)) ?

  4. @M: uien, mijn schaap, uien…
    @F: thought I’d join you LOL
    @S: ik kan helemaal geen beetje zingen but i guess i missed the point 😉

Geef een reactie

