if you doubt yourself, wear something else

En op maandag komt de langverwachte brief. Bijna vier maanden na de start van de procedure die mijn toekomst zou kunnen gaan bepalen, houd ik de verlossing in briefvorm in mijn handen. De verlossing uit geruchten in de wandelgangen. De verlossing uit het wazige toekomstbeeld. Ze biedt zich echter aan op een verrassende manier.

De verlossing voelt niet aan als een zware rugzak die van je schouders wordt genomen. De verlossing is van het soort waarmee ze een renpaard uit zijn lijden verlossen nadat het zijn poten brak.
A shot to the head. Bang! Bang! You’re dead.

Na het lezen van het evaluatierapport besluit ik samen met een aantal van mijn collega’s dat het om een vergissing moet gaan. Zij die dagelijks met mij samenwerken en mijn karakter en temperament kennen zijn overtuigd: dit kan onmogelijk mijn assessment zijn.
Het doet deugd maar de pijn blijft.

Het zelfbeeld dat je hebt opgebouwd doorheen de jaren op basis van je interactie met en feedback van mensen zowel op professioneel als individueel vlak wordt met 1 vakkundige zwaai van tafel geveegd. Daar waar ik al jaren wordt geprezen voor mijn teamspirit, creativiteit en communicatieve vaardigheden, besluit  Men dat het gebrek aan sterke communicatieve vaardigheden en goed geformuleerde argumenten mij onvoldoende de competentie geven om anderen te overtuigen. Men besluit eveneens dat ik onvoldoende ruimte laat tot het ontwikkelen van creativiteit en weinig, niet voor de hand liggende oplossingen formuleer.

Zo zie je maar, waarde dokusha, je bent nooit te oud om iets over jezelf te leren. Maar je bent wel te oud om bitter naar het verleden te kijken, te oud om aan jezelf te twijfelen, te oud om te dweilen met de kraan open. Schoonmaken is immers ook niet één van je sterke punten.
En dus denk je creatief na over je toekomst zonder anderen ervan te overtuigen dat het de juiste aanpak is. Tenslotte is dat geen kunst die je beheerst.
Hold up SARCASM sign.

ToomawasHIT of the day:  Madonna – Human Nature

Geplaatst op 31/08/2010, in tetsugakuteki (filosofisch). Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. dat had je gedacht

    man man man. voel met u mee, maar je bent niet de enige die zo’n evaluatie in de bus krijgt. (kan er van meespreken). Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, zeker waar je nu blijkbaar bent. maar goed, laat u nu eens goed gaan, en verander deze pagina in iets positiefs voordat het aan u gaat beginnen knagen.

  2. @ dathadjegedacht: ik had net hetzelfde gedacht 🙂 Maar een beetje zeuren helpt altijd om de dingen in perspectief te zien…

  3. Laat het een (weliswaar zeer magere) troost zijn, jij weet nu tenminste hoe ‘slecht’ je bent lol. Ik was er veel slechter aan toe met 0,0 feedback (tenzij je een heleboel economisch gezwets als feedback kan beschouwen …). Gelukkig kreeg ik alles bij elkaar exact 87 mailtjes/telefoontjes van collega’s/vrienden die me een hart onder de riem hebben gestoken. No doubt you will surpass this figure with the numerous positive feedback you will get from friends/collegues & family … that matter! The Queen WAS bitter … long live the Queen 🙂

  4. Dear ‘Men’, I find you very impertinent. Toomawashi is the queen of fucking everything. So there.

    Dear Toomawashi, don’t give up, lets hold on and we pick it up from where it all went wrong. And oh, if you got it flaunt it.

  5. houden dat zelfbeeld, zij zitten er naast. Point final.
    Oooh, en ik hoop dat de communicatieve kant iets anders was dan in human nature 🙂

  6. @Mushin: tja, met de video van Human Nature geeft Toomawashi in ieder geval niet meteen blijk van een voor de hand liggende oplossing lol

  7. @ mushin – sigert – frisko: I’m a sucker for confirmation so: thank you, I kiss your smelly feet.
    Madonna heeft systematisch negatieve kritiek op een interessante manier vertaald naar haar werk. Het is dan ook een terechte referentie in deze context en een ware inspiratie voor mij op dit moment. Now who wants fisting? 😉

Geef een reactie

