life is what happens when you’re busy making other plans

Op woensdag stel ik me de volgende vragen : 

  1. voel ik me werkelijk verheven boven het plebs, zoals één van mijn trouwe lezers suggereert?
  2. is Jean-Paul Mulders één van de meeste getalenteerde columnisten op Vlaamse bodem?
  3. is Zwitserland een land van oma’s met bergbottines?
  4. kan ik overgaan van een jeans in maatje 31 naar maatje 32 zonder dat mijn favoriete winkeljuffrouw me vraagt of ik verdikt ben?
  5. zal ik mijn promotie krijgen of zal ik eeuwig rotten aan mijn huidig bureau?
  6. wat draagt een mens in beide – afzonderlijke – gevallen?
  7. aan welk nummer doet de intro van “You Don’t Want To Dance With Me” op de (overigens doorgaans fan-tas-tische) CD van Monarchy me denken?
  8. moet ik investeren in een fles van 250ml “Bois d’Argent” Cologne van Christian Dior?
  9. wat zal ik op mijn shoppinglijstje schrijven voor mijn volgende bezoek aan Londen?

Na rijp beraad, kom ik dan op donderdag met de volgende antwoorden op de proppen:

  1. how very dare he! Natuurlijk voel ik me niet verheven boven het plebs. Ik maak integraal deel uit van het plebs, ik heb alleen heel wat added attitude (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  2. ik dacht het wel. Hij weet de dingen te verwoorden zoals ik ze graag lees (en dus eigenlijk ook een beetje probeer te doen). Hij relativeert, analyseert, is cynisch, sarcastisch, to the point. Bovendien heeft hij een ontwapenende naturel. Die heb ik dan weer niet (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  3. blijkbaar niet want de reportage in Knack Weekend over Zürich spreekt me toch wel bijzonder aan. De grootste Zwitserse metropool is blijkbaar bruisend en hip. De lucht is er zuiver en het water van het Zwanenmeer is er ongelofelijk weinig vervuild. Ook heeft de stad de grootste FREITAG flagshipstore, opgetrokken uit gerecycleerde zeecontainers (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is voor een winkel, I might add).
  4. ik vrees van niet en ik blijf dus ook het feit ontkennen. Ik ben slank (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  5. binnenkort wordt alles duidelijk en ik kruis tegenwoordig dus dagen weg in mijn agenda. Om de stress te counteren zal ik wel even moeten gaan winkelen in London. Ik ben nu éénmaal een shopaholic (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  6. dat zal ik in Londen beslissen wanneer ik de juiste outfit in de ogen kijk, al zal ik waarschijnlijk een zonnebril dragen omdat dit mijn “COOL” verhoogt (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  7. aan “Wishing Well” van Terence Trent d’Arby (wat trouwens een zéér … euh I might just as well shut up now). Wat denkt u?

  8. ToomawasHIT of the day: Monarchy – You Don’t Want To Dance With Me

  9. één nacht slapen over een dergelijke beslissing, vind ik de zaken overhaasten en dus stel ik deze beslissing nog even uit (wat trouwens een zéér positieve eigenschap is, I might add).
  10. ik ben nog maar halfweg mijn lijstje dus ben ik nog even discreet daarover, net zoals onze preformateur over zijn regering (wat trouwens van even groot belang is, I might add).
Geplaatst op 06/08/2010, in betsu ni (nothing). Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. 1. Het moet heerlijk zijn om jou te zijn. Zo perfect.

    2. Zonder twijfel: ja. De man kan je soms echt in het hart te raken. Een tijd geleden was ik zo onder de indruk van zijn column dat ik hem een e-mail heb gestuurd.

    3. Zwitserland is sissycool.

    7. Alles komt terug innit.

    9. Waar ga je verblijven? I highly recommend the elegant Hoxton; those orange / white coloured easyHotel slums are so for the plebs. 🙂

  2. @Fresco : nu ook in high quality? al aan het postuleren voor een positie binnen Magutoomoilst?

  3. op vrijdag probeer ik ook een zinnig antwoord te geven op die vragen
    1. how very dare he, die trouwe lezer, waarschijnlijk is zijn kennis omtrent Tooma outdated?
    2. ik ken ze ver van allemaal, de vlaamse columnisten, dus hoe moet je dat dan in ’s hemelsnaam weten. Maar hij is zeer goed.
    3. Geneve is anders ook wel een zalig coole stad, en heb daar niet veel oma’s met bottines gezien, gelukkig maar
    4. nee, maar je bent slank ! toch maar even de spiegel in het pashokje mijden
    5. precies of promotie je zal verhinderen van te rotten aan een bureau… waarom veranderen als het eigenlijk hetzelfde is (op het loon na, wat betekent dat vraag 8 dan overbodig wordt als je promoveert)
    6. hetzelfde, want je kunt je niet direct een neiuwe outfit permitteren, de opslag komt met vertraging
    7. het nummer doet me niet denken (net zo min als andere dingen)
    8. als dat een lekker drankje is zou ik voor de 33cl versie gaan
    9. ik zou dat niet schrijven maar intikken en publiek maken

  4. Questions & answers are soooo Smash Hits 1988 🙂

  5. Mushin: Ik vrees dat Magutoomoilst een zeer exclusief clubje is, een soort eigen Lebensraum. 🙂

    Sigert: I LOVED Smash Hits.

  6. @ S & F: ooh Smash Hits, I think I’m gonna cry now 🙂
    @ M: I sooooo love it when people get interactive. Btw: I would not drink Bois d’Argent, but i bet your shit would smell lurvely 🙂

Geef een reactie

