we just want tomorrow to be better than today

2010.06.27. De massa vliegenscheten die het koetswerk van de gele Mini bedekt, waarde dokusha, blijkt geen symbool van een bescheten weekend maar eerder het gevolg van de boerderij aan de overkant van de straat, waar men naast 352 koeien ook 456.035 vliegen tot volle wasdom brengt met een geurige combinatie van kuilvoer en koeienvlaaien.

Het weekend in het buitenhuis van mijn ouders was een schot in de roos. Dit was dan weer vooral te danken aan de aanwezigheid van een leuke bende familieleden in de brede zin van het woord, maar ook aan de présence van Madame Soleil. De dagen waren warm en gevuld met speelkaarten. De nachten spoelden we weg met Cava op smaak gebracht met kriekenbier. We mijmerden over de Toekomst, de Passie en het Geluk. 

2010.06.25. Liza Minelli wrijft wulps tegen de benen van Moderusan. Ik nip even van mijn glas rode wijn en lanceer me in een uitleg over een allergietest die ik ooit moest ondergaan waaruit bleek dat ik allergisch was aan zowat alles waar haar op stond. Mocht u het nog niet door hebben, waarde dokusha, Liza Minelli is de kat van de buren. We doopten haar zo omdat ze niet meer zo goed te been/poot is nadat een deel van haar rechter achterpoot werd geamputeerd. Liza is echter bijzonder aimabel en weinig mensenschuw. Liza zou later ook bijzonder geboeid lijken door drogende badhanddoeken en gedekte tuintafels, maar vanavond genieten we met volle teugen tussen de vallende babypeertjes onder de boom die de opa van mijn grootmoeder plantte. We besluiten dat je het type fruitbomen herkent aan de vorm van de kruin en bijgevolg ziet een perenboom er een beetje als een peer uit. De druivenrank die ons wijn leverde was waarschijnlijk compleet verdroogd na de oogst.

2010.06.26. AM: Eén van de gasten oppert dat het toch wel bijzonder ondemocratisch is van de Belgische snoepproducenten om alle kleuren gummibeertjes samen in één zakje te verkopen. Hij juicht dan ook het concept van de schepsnoep bijzonder toe. Dit laat hem toe de oranje snoepjes eruit te vissen. We leven toch in een vrij land? Wij besluiten dat hij eigenlijk gelijk heeft en zweren in het vervolg ook enkel oranje snoepjes te verorberen.

2010.06.26. PM: De boswandeling geeft ons het gevoel heel even weer bij de scouts te zijn. We springen in de lucht terwijl Sensei foto’s neemt en kirren bij het aanschouwen onzer zelven, hangend in de lucht, op het LCD schermpje van het fototoestel. Goede vriend B. vertelt anekdotes in overeenstemming met zijn recent verworven Gossip Girl verslaving en deelt zijn enthousiasme over de muziek in de serie. Zijn lijflied vandaag is een liedje van The Pierces, met de opwindende naam “Boring”. Hij stelt dat ik het dringend moet gaan ontdekken (“Ge gaat het ge-wel-dig vinden!” – nvdr: I Love it) en hij maakt de balans op van onze wandeling zijnde:
“Nature. Forest. Sand. Cows. Boring.”

2010.06.27 PM: Na 3 dagen zonder interweb ontdek ik dat Kylie het wederom voor elkaar heeft gekregen om nieuw materiaal te laten lekken in mijn afwezigheid. Het wordt een kwalijke gewoonte en ik zal haar even tot de orde moeten roepen als dit zo blijft doorgaan. Ik had me al voorgenomen om de CD in mijn hart te sluiten maar mijn oren sputteren wat tegen. De songs lijden aan overproductie maar na een aantal beluisteringen ontdek ik stilaan de parels in de stinkende oesters. Deze kunt u alvast verorberen zonder al te veel citroen:

ToomawasHIT of the day: Kylie – Better Than Today

Geplaatst op 28/06/2010, in ningen (mensen) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Kylie. The Pierces. A weekend with friends. Boring. 🙂

  2. ben het niet helemaal eens met Fresco… ik vond the Pierces niet Boring, of juist wel? enfin, fijne song, de rest… op naar morgen !

  3. @ F: we were never being boring – We had too much time to find for ourselves – And we were never being boring – We dressed up and fought, then thought: “Make amends” 😉
    @ M: check ook “The Secret” van The Pierces eens 😉 maybe you’ll like it too?

Geef een reactie

