never gonna give / never gonna give / give you up

Laat ik u vandaag eens een geheim vertellen. Wanneer je Toomawashi heet, waarde dokusha, heb je soms de meest waanzinnige hersenkronkels.  U denkt waarschijnlijk: “Wat wil je ook, met zo een naam?”. En inderdaad, waarde dokusha, zo vroeg ik me deze morgen af hoe mijn leven er zou uit zien mocht ik geboren zijn als chihuahua. En hoe zou het dan zitten met mijn muziekstijl bijvoorbeeld ? En hoe vertaal je deze dan naar je persoonlijke stijl? Zou ik er bijvoorbeeld zo uitzien?

En zou ik het me aantrekken of mijn haar ’s morgens al dan niet in de plooi valt?  Zou ik een ijdele chihuahua zijn en zou ik de hondenconditioner goed verdragen op mijn gevoelige pels? Zou mijn baasje voldoende aandacht schenken aan het juiste  kapsel opdat mijn ogen voldoende tot hun recht zouden komen. Zou ik er misschien zo uitzien?

Maar hoe belangrijk is dit alles wanneer de postbode een pakje brengt uit 1987? Want, waarde dokusha, vandaag ontving ik de Deluxe Edition van de debuutcd van de opperchihuahua, Rick Astley: Whenever You Need Somebody (*insert vreugdedansje here*).
Het gaat om 2 cd’s eigenlijk, de ene die hoofdzakelijk het originele album omvat, aangevuld met 7 bonustracks (de meeste ervan zijn b-kantjes van de singles).

De tweede cd bevat 14 remixen van de singles, allemaal geplukt van de originele vinyl 12″.
Van al de wegwaaideuntjes die de heren Stock, Aitken & Waterman in elkaar boksten eind jaren ’80 bevat dit album veruit de warmste selectie. Bij beluistering vandaag valt het me vooral op hoe soulful de nummers zijn.
Voor wie krampachtig aan zijn jeugd wil vasthouden, kan ik deze cd (link) dan ook warm aanbevelen. 150 minuten plezier verzekerd…

Geheugensteuntje nodig?  (tja, op uw leeftijd…) – Okee dan:

ToomawasHIT of the day (19-10-1987, that is) :
Rick Astley -Whenever You Need Somebody (7″ Remix)

Geplaatst op 22/06/2010, in ongaku (muziek) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. bedankt voor de tip

  2. ah… een SOULmate 🙂

  3. If you would be a dog, I think you would look like this:

    I know it’s impertinent, but I care very little. 🙂

  4. @ Fresco: may you (Pete) BURN(s) in hell 🙂

Geef een reactie

