honey, if you love him, that’s all that matters

Vindt u dat nu ook niet vreemd, waarde dokusha, hoe soms een simpele brief je hele levensritme totaal in de war kan sturen? Denk maar aan bijvoorbeeld je ontslagbrief of een brief van 3 Suisses met de boodschap dat u 500 euro heeft gewonnen op voorwaarde dat u, welteverstaan, binnen de 24u 33 bh’s bestelt.
In mijn geval was het een brief van de Grote Baas waarin hij mij liet weten dat ik geroepen was om van job te veranderen. Nu mag dit misschien een nogal vrije interpretatie zijn van de realiteit, het resultaat ervan is wel degelijk dat ik nu – en dit sinds 1 april – hoofdzakelijk mijn dagen vul met studeren – vaklitteratuur lezen – eten – slapen – gaan werken – assessments – uitgeteld in de sofa vallen en vervolgens dromen van niet-slagen en de bijhorende publiekelijke vernederingen.

De luttele vrije tijd die me dan nog rest, tracht ik op te vullen met liefhebben/fitness/muziek, en dit in random order. Aangezien het nogal saai zou zijn hier een relaas te brengen over mijn fitness-avonturen en mijn liefdesleven sowieso niet voor publicatie in aanmerking komt, zal ik u dan maar even updaten over het muzikale luik van mijn leven. U kunt nu reeds het rode kruisje/bolletje rechts boven uw scherm aanklikken wanneer u vreest dat het saai wordt. U ziet het, waarde dokusha, Toomawashi is Mac-compatibel.

Wie net zoals ik zijn leeftijd liever niet aan de grote klok hangt, valt nu best uit de lucht wanneer ik het heb over de nieuwe CD van Andy Bell. Dus – allen samen: “Wie is dat nu, in Godsnaam?”. We verzwijgen dat we in de jaren 80 al oud genoeg waren om in discotheken op “Sometimes” van Erasure te dansen en dat we stiekem bewondering hadden voor de flamboyante helft van het duo. We herinneren ons ook helemaal niet dat hij er ongeveer zo uitzag:

Al het voorgaande in overweging genomen, weten we dus ook niet dat dit Andy Bell is. Maar geen nood: de eerste 2 singles (Will You Be There? en Running Out) van het album Non-Stop werden in Europa uitgebracht onder de naam MiMó en dus zijn we zeer hip & trendy wanneer we het hoesje van MiMó op onze iPod te voorschijn toveren. Vindt u ook niet?

Ik dacht het al dat u mij zou begrijpen. En wat dacht u van dit originele artwork?

En het klinkt als volgt:
ToomawasHIT of the day, part 1: MiMó – Running Out

U zal het toegeven, waarde dokusha: geen spoor van een ver en roos verleden. Het volledige album ziet het daglicht op 7/6/2010 en zal dus wel de naam van Andy Bell dragen, wat op zich een pak minder hip is, al blijft het artwork trendy.
It looks a little summink like this:

Maar wat telt natuurlijk is de muziek en u voelt de bui al hangen : u verwacht zich aan een stortregen van superlatieven die moeten bijdragen tot de boodschap dat deze CD cool, hip en dansbaar is. Vocoders en andere elektronica geven de CD een echte 2010-sound terwijl de kitsch uit de jaren 80 steeds van achter de hoek loert. Wat dacht u bijvoorbeeld van een nummer als DHDQ wat staat voor Debbie Harry Drag Queen? My point exactly. Electronic Glam-Disco op zijn best.
Als kers op taart is het slotnummer een duet met Perry Farrell van Jane’s Addiction. “Honey, if you love him, that’s all that matters” laat beide heren aan het woord over ex-liefjes en is qua thematiek te vergelijken met Beyoncé’s Irreplaceable terwijl de sound me doet denken aan Sigue Sigue Sputnik en Dead Or Alive. Al weten we natuurlijk ook niet wie dat zijn. Anyway, enjoy:

ToomawasHIT of the day, part 2: Andy Bell – Honey If You Love Him (That’s All That Matters)

Ik ga nog wat studeren. Bye –

Geplaatst op 28/04/2010, in ongaku (muziek) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Proficiat Tooma !
    Inw elk vak ben je je aan het verdiepen? Communicatie? Leiding geven?

  2. @M: communiceren kan ik al maar mijn techniek kan ik nog wat bijschaven da’s waar. Daarnaast ben ik een geboren leider, how very dare you 🙂

  3. een leidende ambtenaar, het is weer eens iets anders.
    trouwens, die reclameprent voor roland vind ik erover…

  4. @mushin: ik zou eerder zeggen “eronder” LOL

Geef een reactie

