smells like plumbers butt* – teen spirit* (*schrappen wat niet past)

2010.03.12/ LONDON/ De flagshipstore van Diesel in Neal Street trekt mijn aandacht met een affiche van een halfnaakte mansmens waarop – in lichtgevende letters –  de volgende boodschap aan en uit knippert:
“Sex sells*! (*unfortunately we sell jeans)”.


Geef toe, waarde dokusha, het marketingdenken achter deze campagne is even fantastisch als banaal. En het werkt. Vandaag zit ik aan mijn computer, gehuld in mijne nieuwe Diesel jeans, feeling sexier than ever before. Waarschijnlijk is dit eveneens te verklaren door het feit dat de broek nog redelijk strak zit, alsook in de regio van het kruis, waardoor de minste beweging resulteert in een wrijving ter hoogte van de delen van het lichaam die in de jaren 50 als onkuis werden bestempeld.

In de jaren 80, toen ik nog een magere tiener was en moeke nog mijn kleding kocht, ging ik gehuld in maatjes large tot extra-large, waardoor ik me eerder een kapstok voelde dan het universele sexkitten dat schuilt in elke hormonaal op hol geslagen teenager. Sinds mijn eigen seksuele revolutie echter (in 1992 pleasethankyou) draag ik enkel nog nauw aansluitende kleding en begin ik de pasbeurten steevast met de XS-versie. Maar mijn vestimentair gebeuren heeft zo zijn nadelen: mijn korte, aansluitende t-shirts exposeren op een Madonna-esque wijze mijn navel bij de minste opwaartse beweging, terwijl de kleinste neerwaartse beweging in combinatie met mijn low-rise jeans de bovenste regionen mijner onderste regionen onthult.

2010.02.13/ PARIS/ Snuffelend in de parfumafdeling van BHV, een trendy modetempel met een truttige naam, werd mijn aandacht getrokken naar de verpakking van een toiletwater met de tot de verbeelding sprekende naam “Fat Electrician”. And it looked a little summink like this:

De geur is een semi-moderne interpretatie van de klassieke Vetiver-geuren en best aangenaam maar wie-o-wie zal nu in Godsnaam een dergelijk parfum aanschaffen? De achterliggende gedachte is dat de geur je moet toelaten uit jezelf te breken, je vergeten seksuele identiteit te herontdekken. Volgens de marketeer van Fat Electrician schuilt in eenieder die de schoonheid van zijn jeugd heeft verloren, nog steeds de wilde liefdestijger van weleer. Nu vind ik dit op zich wel een mooie gedachte maar of je het “uit jezelf breken” moet visualiseren door “uit je broek barsten”, dat is toch wel een andere vraag.

Ik combineer alvast mijn nieuwe Diesel-jeans met een vleugje Ambre Nuit van Dior. Of deze combinatie het sexkitten uit de jaren 80 in mij uiteindelijk naar boven zal brengen, dat laat ik u later wel weten.
Miauw.

ToomawasHIT of the day : Lemar – The Way Love Goes*
* unfortunately the boy sells records…
Press PLAY (>) under the blogpost title to listen to it

Geplaatst op 17/03/2010, in haikara (mode & stijl). Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. euh, naar het schijnt wordt dit volop mode, al wil ik je zeker niet op ideeen brengen 🙂
    http://www.hln.be/hln/nl/40/Mode/article/detail/1078208/2010/03/10/Kontdecollete-iets-voor-jou.dhtml

  2. Sigert volgt de mode ! naar ik hoop vooral op papier 🙂

    ik hoop dat Tooma dat aan zich voorbij laat gaan,
    anders zal koffiedrinken nooit meer hetzelfde zijn 😉

  3. @Mushin: okee, okee, ik heb de subtiele hint begrepen 🙂 ik stuur je een officiële Toomawamail met details voor een koffieklets ASAP én ik zal mijn hemd in mijn broek steken
    @Sigert: ge zijt altijd al nen trendsetter geweest 😉

  4. @ Tooma: 30 years ago I was wearing tartan knickerbockers before they were invented 🙂

Geef een reactie

