crème de la mer-de

Als internaut 1ste klasse, waarde dokusha, schuim ik ’s morgens vroeg de interessante webstekjes af, zo tussen koffie en boterham. Tegen de tijd dat mijn metabolisme weer is aangevuurd en ik calorieën verbrand door simpelweg met mijn ogen te knipperen, ben ik op de hoogte van wat reilt en zeilt in de echte wereld – but who cares, really? – en de “would-be”- wereld van beauty, glamour & glitter – now that’s where things start to get interesting! Nu mag de dag van vandaag, 03/02/10, misschien mathematisch veelbelovend en opwindend zijn, de ochtend ervan bracht mij vooral somber nieuws.

Volgens het Algemeen Dagblad is de leeftijd van 35 een belangrijk kantelmoment in het proces van huidveroudering. De mogelijkheid van de huid om zichzelf te beschermen tegen UV-stralen en vervuiling en om zichzelf te vernieuwen neemt volgens het onderzoek geleidelijk aan af, maar vanaf 35 jaar gebeurt dit plotseling razendsnel. Asjemenou! Crush my dreams, why dont’cha… bitches!

Ach wat… de beautyfreaks onder ons hebben ergens in hun geheime kast wel een pot peperdure Crème de la Mer staan, de wonderzalf die ik zelf nooit heb willen kopen omdat ik de ingrediënten niet kende (én werken ze wel?) en me afvroeg wat de “pommade  miraculeuse” nu net zo duur maakte. Toen ik mijn twijfels eens luidop uitsprak tegen een collega-huidfreak, keek hij me geschoffeerd aan, sloeg zijn ogen ten hemel en stapte met zijn neus in de lucht én met gezwinde tret van me weg. Een logische deductie en een snelle berekening leerden me dat diezelfde neus waarschijnlijk was opgepoetst met het equivalent van 5 euro aan Crème de la Mer.

Over heel de wereld zweren adepten bij de Crème en geven dan ook schijnbaar moeiteloos 550 euro uit aan een pot van 250 milliliter. De cosmeticaonderzoeker, Will Buchanan, onderzocht onlangs al de ingrediënten en de Crème bleek een vrij gewone en simpele samenstelling te hebben. Vervolgens maakte hij aan de hand daarvan een berekening en trok de conclusie dat de productiekosten voor een 100 milliliter ongeveer 10 euro zijn. Crush my dreams, why dont’cha… bitches!

Toen ik even mijn bril afnam om een opborrelende traan weg te vegen – how much can a boy take in the morning? – en contempleerde om misschien toch maar eens zachte lenzen aan te schaffen, viel mijn oog op de resultaten van een onderzoek, dat werd uitgevoerd in het Oogziekenhuis in Rotterdam. Het onderzoek werd gedaan op 35 mensen tussen de 18 en 50 jaar, die last hadden van hangende oogleden. Bij negen van hen was er een duidelijk verband met het dragen van zachte contactlenzen.

Tot nu toe was alleen van harde lenzen bekend dat ze tot hangende oogleden kunnen leiden. Mensen die harde lenzen dragen, trekken bij het verwijderen van hun lenzen vaak aan het bovenooglid. Daardoor kan de pees van het spiertje in het bovenooglid uitrekken. Bij zachte lenzen hoeft dat niet. Daarom werd toe nu toe gedacht dat gebruik van zachte lenzen geen kwaad kon. Niet dus. Crush my dreams, why dont’cha… bitches!

Maar er was ook goed nieuws: de geperoxideerde heks van het Versace-imperium besloot even haar bezem aan de kant te zetten en de Versus-lijn opnieuw leven in te blazen met een herwerking van het Versus-parfum voor de meisjes. Toen ik dit las werd ik olfactorisch terug gekatapulteerd naar het begin van de jaren 90, toen ik me hulde in cowboyboots en wolken Versus, voor de jongens weliswaar. Helaas werd de geur niet meer geproduceerd toen de hype was gaan liggen en de jongens mannen werden.

Yves Saint Laurent benaderde enkele jaren geleden de geur vrij dicht in de Fresh versie van zijn M7 maar er gaat niks boven het origineel. Ik duim dan maar dat Donatella ook de mannengeur zal reanimeren. Don’t you dare crush this dream, bitch!

ToomawasHIT of the day : Ellie Goulding – Starry Eyed (Penguin Prison Mix)
press PLAY (>) under the blogpost title to listen to it
more about this song here

Geplaatst op 03/02/2010, in haikara (mode & stijl) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. ooooooooooohhhhh, back to glasses I guess,
    maar versus… hmmm, memories
    but I wonder… olfactorisch? terug gekatapulteerd?
    damn that tooma has a rich vocabulary

  2. Ik geloof dat het deze week nog een item in het nieuws was: vrouwen krijgen sneller rimpels (soms staan ze er op een dag plots mee op); bij mannen komen de rimples trager, maar eens ze er zijn, zijn ze er in full force. Om dit verschijsel te vermijden, injecteer ik -zoals we allen weten- Vitaminwater in mijn gezicht. En bij deze heb ik toch maar weer’s aan pp gedaan. 🙂

  3. doe keer die dt-fout weg…

    en voor de rest: alle lichaamsdelen, holtes of flapjes rekken, plooien en hangen. Or summink or nuffink. Stel u voor dat alles zo strak zou blijven als de maagdelijkheid zelf. I would find it very impertinent!

  4. @M: glasses make you look smarter 😀
    @F: I hope you get paid for all that pipi 😉
    @P: dt-fout? who? me? I find it very impertinent to lie 😀

  5. Of course I get paid for pp, you silly Paula. 🙂

  6. another dollar, another day 🙂

Geef een reactie

