somethin’ bout that Bush ain’t right

Het is een zwarte dag voor de fashionista onder ons, waarde dokusha. Niet alleen besloot Louis Vuitton na 2 reclamecampagnes Madonna aan de deur te zetten (how very dare they * spit on the floor), binnenkort begint de nieuwe adviseur voor het luxemerk aan zijn nieuwe job. And he looks a little something like this:

My point exactly. Tony Blair krijgt binnen het management de opdracht nieuwe klanten aan te trekken. Nu is het op zich niet echt verwonderlijk. LV probeert al langer zijn merk te verbinden aan de groten der aarde zoals eerder gezien met de campagnes rond Sean Connery, Catherine Deneuve en Michail Gorbatsjov. Het moet het OER-imago van de tassen wat in de verf zetten. I can live with that. Maar Tony Blair? Really?

Herinnert u zich nog het nummer Shoot the Dog van George Michael waarin de figuur van Tony Blair centraal stond? Laat ik even uw geheugen opfrissen met een citaat uit de tekst: “So, Cherie my dear, Could you leave the way clear for sex tonight? Tell him: “Tony Tony Tony, I know that your horny, but there’s somethin’ bout that Bush ain’t right”. Hmm, niet direct iets wat ik in mijn manbag-design zou willen terugvinden.

Hoe meer ik erover denk, waarde dokusha, hoe vreemder ik deze wending voor LV vind. Laat ik u dat misschien even met wat bewijsmateriaal toelichten: het imago van LV wordt bewaakt door de kleinzoon van Louis zelve, Benoit Vuitton, who looks a little something like this (bewijsstuk nr 1):

My point exactly. Ik weet niet of Benoit zinnens is het Vuittonteam in te schrijven voor Extreme Makeover, maar ik hoop dat het verschil in stijl tussen de verschillende managementleden niet leidt tot creatieve meningsverschillen binnen het bedrijf. Het botsen van gedachten kan, langs de andere kant,  natuurlijk ook verrijkend werken. Eerlijk is eerlijk en het mag gezegd: de nieuwe handtassenlijn van LV voor deze zomer is nu niet direct een hoogvlieger. Wat denkt u? Bewijsstuk nr 2:

My point exactly. Ik vraag me af of we deze “Courtney”-bag aan de arm van Cherie Blair zullen zien bengelen deze zomer? Enfin, voor wie nu de wanhoop nabij is, misschien even meegeven dat Delvaux weer stockverkoop houdt op 22 januari 2010.

En wie denkt dat Madonna nu aan het einde van haar reclamelatijn is, kan ik alvast het tegendeel bewijzen. La Ciccone werd gecast voor de nieuwe reclamecampagne voor Dolce & Gabbana om de traditionele Italiaanse waarde van “La Mama” in de cucina in de verf te zetten. Bewijsstuk nr 3:

My point exactly. De rest van de campagne is te bekijken op de nieuwe minisite van D&G.

ToomawasHIT of the day: Ladyhawke – Magic

Geplaatst op 15/01/2010, in haikara (mode & stijl). Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Tony Blair? Die onlangs de wereld nog gewaarschuwd heeft voor een nog groter gevaar dan terroristen, nl. atheïsten… What a mistaka to maka… :s

  2. I found my favourite dishwasher !
    good looking, clean and the sound is potentially better than the one I have now…

Geef een reactie

