toot your horn!

Vandaag, waarde dokusha, is er heel wat reden tot feesten! Niet dat er elke dag geen reden kan gevonden worden om blij te zijn met wie/wat/waar/hoe we zijn en dus de champagne te laten vloeien. Vandaag ben ik echter ook nog eens fier op mezelf. Fier op een jaar Toomawashi – want méér dan een blog is  Toomawashi ook een concept geworden. Ook ben ik fier op u, waarde dokusha. U die me feedback geeft, die me gaande houdt met uw commentaren en uw interacties. Happy birthday to me! Happy birthday to YOU. Kus kus kus. Now shut up!

Tegelijkertijd wacht me een uitdaging. Een dergelijke mijlpaal vraagt immers om wat evaluatie, retrospectie maar vooral om optimalisering met het oog op de toekomst. Ik heb het natuurlijk gemakkelijk, er hebben heel wat mensen voor mij de fundamenten gelegd voor een solide blogstructuur. Ze hebben me geïnspireerd, gemotiveerd. Happy birthday to all of them too.

En wat heb ik ervan gebakken? De checklist van een succesblogger leert me dat ik moet evalueren op een groot aantal punten. Ik doe het samen met u vandaag, het is tenslotte uw verjaardag, of dwaal ik alweer af?

Read –Blogs lezen doe ik met plezier. En voor de rest ben ik geabonneerd op Weekend Knack en volg ik de muziek/beauty/real wereld op toonaangevende sites. Ik denk dat ik dit dus wel kan aanduiden met: Check!

Take one step – de blog verandert telkens een beetje naar mate ik wat bijleer. Check!

Be interesting – tja, dat probeer ik. Ik maak er een punt van om alledaagse dingen langs hun speciale kant te benaderen. Het leven wordt dan sowieso een stuk boeiender. Check?

Get your point across – duidelijke taal moet een onduidelijke boodschap vermijden, en ook dat probeer ik: check!

Deliver the goods – mensen willen ontspanning dus politiek gelul is voor De Standaard Online. Check!

Be consistent – You are only as good as your last post. Ik ben van nature erg labiel. Check!

Prioritize quality over quantity – wat zinloze informatie kan best leuk zijn. Dus geen “check!” hier, but who cares?

Develop expertise – een expert weet van heel weinig dingen erg veel, niet echt iets wat mij erg aanspreekt maar ik heb natuurlijk wel een uitgesproken mening over heel wat zaken. Dus dat betekent hetzelfde zeker? Check!

Hold on to passion – Keep the fires burning. Check!

Communicate fascination – waar ik enthousiast over ben, ram ik in uw strot. Ik hoor u niet klagen: Check!

Write better – okee dan… Check?

Grow your experience – nieuwe dingen komen eraan. U ziet vandaag meteen wat ik bedoel: Check!

Share your experience – Soms wenst u waarschijnlijk dat ik dit wat minder deed. Check!

Be unique – ben ik dat? Ik weet het niet. Ik hoop van wel.

Look good – Ook daaraan wordt constant gewerkt en aan de weinige negatieve opmerkingen op mijn rondvraag van vorige maand afgaand, bent u blijkbaar tevreden. Check!

Write compelling headlines – Ik hou van een beetje nietszeggende titels die duidelijk worden in de context van de post. Wat denkt u?

Toot your horn – succes moet gevierd worden. Check! Euuhhmm… tenminste dat is wat ik denk dat dit wil zeggen. Ik zie niet in hoe ik anders door mijn horn te tootten kan bijdragen tot het succes van mijn blog (zonder webcam, that is, pleasethankyou)

Okee, zal u zeggen, en wat nu? Wel, eerst en vooral heeft de Toomawashi-blog een aangepaste navigatie gekregen waardoor je met één klik terug kan keren naar de HOME-pagina van op de andere pagina’s. Dit was minder belangrijk in het verleden maar aangezien het aantal pagina’s werd uitgebreid,  is dit een zeer belangrijke stap voorwaarts.

Een tweede verandering is de aanwezigheid van een muziekspeler die vanaf nu de ToomawasHIT of the day rechtstreeks zal afspelen met 1 druk op de knop, gesitueerd nét onder de titel van de blogpost. U zal dus kunnen luisteren terwijl u leest. Fantastig toch? De plaats met de gegevens van de ToomawasHIT blijft onveranderd, aan het einde van de post. Wel krijgt u vanaf nu wat meer informatie over wat u heeft gehoord, want…

Een derde grote verandering is de ToomawaBOX. Op deze nieuwe pagina krijgt u een overzicht van een aantal ToomawasHITs of the day, compleet met achtergrondinformatie. Dit kan fijn zijn wanneer u denkt: “Damn, die Toomawashi heeft toch nogal een fantastische muzieksmaak!” en u het nummer in kwestie zou willen downloaden (legaal natuurlijk) of op cd aankopen. Hier vindt u dan de nodige info. U kunt het nummer natuurlijk ook hier nogmaals beluisteren.

Een vierde verandering is de ToomawART pagina waarop u, via simpele screenshots de esthetische evolutie van deze blog kan volgen. Deze pagina is een “work in progress” en heeft jammer genoeg niet de historiek van het begin af aan.

And last but not least: de lijst met mijn favoriete links (websites en collega-bloggers) werd up-to-date gebracht. Check it out! Nog een fijn tweede ToomawaYEAR gewenst.

ToomawasHIT of the day : Morandi – Oh My God! (Superfly)

Geplaatst op 13/01/2010, in hima (vrije tijd), tetsugakuteki (filosofisch) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Happy 1st birthday, darling! 🙂

  2. Coooooooooool 🙂 Congrats !

  3. Congratulations, Toomawashi and I like the elegant new colors. 😉

    Ik ben altijd onder de indruk van het puike artwork; mijn blog ziet er in vergelijking als een goedkoop vod uit, maar misschien is dat ook wel de weerspiegeling van mijn persoon, hoewel ik dit nooit zal toegeven, dat hebben we nooit gedaan en dat zullen we nooit doen.

    Can I just say ‘check’ to your unique question? Because you are sweetie. Oh yes. You definitely are. 🙂

    Tip: wat minder afdwalen en to the point blijven. (Sometimes you have to kill your darlings, darling.)

  4. “t is feest, ’t is feest, ’t is hier al veel plezant geweest. Proficiat dus !
    Tooma,
    yes Tooma, not darling or sweetie, which I will, for obvious reasons, not use, and not because you aren’t,
    the blog is totally you !
    Het was dus aangenaam om je via deze weg weer een beetje te leren kennen.
    Dank daarvoor, you are, as fresco already stated, unique !
    Dus… nog vele jaren Toomawashi toegewenst.

  5. @ALL of the above: *pinkt een traan weg* Thank you sooooooooooooooooo much, sweetie darlings LOL 🙂

  6. oh, en kun je toch nog voor één verbetering zorgen?
    ik haat dat witte GM-like teken bij de reageerders…
    kun je een passende ToomawART genereren?

  7. en ik vraag me af, is het nu 19.40 (Tooma-time) of staat mijn klok verkeerd?

  8. @mushin: het uur is aangepast , zou moeten kloppen nu :-/
    wat de “avatars” betreft: het teken is het teken van GRAVATAR en je kan zelf een icon opladen via http://en.gravatar.com/
    voilà, simple comme bonjour 😀

  9. ff testen of mijn gravatar marcheert… 😉

  10. blijkbaar niet waarde Maguro 🙂

  11. Test 2!

  12. Test 3!

Geef een reactie

