the Gospel according to Samantha Jones (2 euro/min)

Als ik van iets de muren op kruip, waarde dokusha, dan is het van weermannen (m/v) die het mooie weer trachten te maken met verkeerde weervoorspellingen. Dit weekend, het zal ook u vast niet ontgaan zijn, ging het sneeuwen en waaien en sneeuwen en waaien en nog meer sneeuwen en waaien. Het zou een ware hel worden en wie niet absoluut buiten moest zijn, bleef maar best binnen volgens de weerprofeet (m/v) van het KMI.

Ik zou natuurlijk niet mijn volgzame zelf zijn, mocht dit niet als Evangelie in mijn oren klinken. Ik had het moeten weten. Was het Gods bedoeling geweest een evangelie volgens Sabine te hebben, dan had hij ze iets vroeger geschapen. Ik zou zeggen dat ze zo’n 1996 jaar te laat uit de rib van één of ander mansmens is geboetseerd en dat er op het scheppingsconcept enig sleet begint te zitten. Want de apostel Sabine, waarde dokusha, zou geen zoutpilaar hebben herkend, al zat ze er boven op. Waarschijnlijk zou ze een tsunami dan ook hebben beschreven als “de zee die opengaat” maar… wacht eens even, ik dwaal alweer af.

Kortom, wat ik wil zeggen is dat Sabine zodanig opgewonden raakt van een koudefront en een neerslagzone dat ze vergeet te kijken uit welk gat de wind zal waaien. Het resultaat was dat ik, met een huis vol met vers gehamsterde spullen, zaterdagnamiddag al naar buiten zat te staren vanonder mijn fleecedekentje naar … een sneeuwvlok of 30. De auto reden vlotjes over het wegdek waarop de pekel lichtjes siste onder de druk van de autobanden. Niks drama, niks slippartij, nada. What a f***king fraud!

En dus was het meer dan tijd voor een DVD-re-run van seizoen 1 van Sex & The City. Ook al wordt het wat voorspelbaar na de 3de keer, ik blijf genieten van bijvoorbeeld een telefoongesprek tussen Samantha en Carrie – that goes a little something like this:

Samantha: (on the phone) I am SO fucked.
Carrie: What’s wrong?
Samantha: No, I mean, literally. I have been fucked every way you can be fucked.
Carrie: If you keep talking like that, I’m gonna have to charge you by the minute.
Samantha: We did with him on top, me on top, me on my side.
Carrie: Him on his side?
Samantha: Oh, God, yes. On his back, on his side, on his face. Have you ever done that?
Carrie: It’s too early to remember.

Ik vraag me af wat Sabine hiervan zou denken en of ze soms – backstage – tegen Frank haar seksleven uit de doeken doet? En of ze daarbij obscene gebaren maakt , achter de weerkaart van het zuiden van het land, zo ter hoogte van de Hoge Venen? En zou het jargon ook in deze gesprekken doorsijpelen? Misschien kan Samantha Jones nog wat opsteken van Sabine’s hogedrukgebied ter hoogte van de Azoren.

Wie ook niet verlegen zit voor een schunnige opmerking min of meer is mijn nieuw serie-idool Nurse Jackie. Ik weet haar vooral op weekavonden te pruimen, excusez-le-mot. Qua rolmodel kan Jackie Peyton tellen. Ze is verslaafd aan medicijnen en neukt de ziekenhuisapotheker in ruil voor haar dagelijkse voorraad. Maar haar werk doet ze met overgave: ze komt op voor de zwakkeren onder ons en geeft de eikels van deze wereld lik op stuk. Haar beste vriendin op het werk is een dokteres die haar werk enkel doet voor de “big bucks” die ze dan spendeert aan een zoveelste paar Manolo Blahnik’s.

Al lijkt me dit nu niet direct het meest aangepaste schoeisel voor een sorry-excuse-for-a-snowstorm. Of dwaal ik alweer af?

ToomawasHIT of the day: The Beast Within – Madonna (listen to it HERE)

Geplaatst op 11/01/2010, in hima (vrije tijd). Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Die sneeuwstorm waar Sabine, Frank en kleuteruf Jill hysterisch over deden was inderdaad een big joke.

    Het was op zaterdag daardoor wel opvallend kalm in de Delhaize dus wat mij betreft mag Sabine er nog wel meer naastzitten zolang haar borsten gedichten van Guido Gezelle blijven voordragen doch dit geheel terzijde.

Geef een reactie

