my x-mas tree is soooo 2009

Wanneer, waarde dokusha, word je als goede burger geacht de kerstboom af te breken? Ik vraag het me waarlijk af. Vooral omdat het antwoord op deze vraag niet alsdusdanig op Wikipedia of Yahoo-Answers te vinden is. Gelukkig werpt de website van de intercommunale die in mijn stad-van-mijn-kloten het huisvuil ophaalt, een beetje licht in mijn post-kerstmis-duisternis.

Zo kom ik te weten dat de bomen worden ingezameld samen met de GFT-inzameling in de weken van 11 en 18 januari en dat ik dus maar eens goed op de afvalkalender moet kijken wanneer het GFT wordt meegenomen. Ooo dear, het wordt al meteen ingewikkeld. Maar er is ook goed nieuws: een sticker op de kerstboom is niet nodig. Wat een opluchting en het bespaart menig inwoner een extra prik in de vingers (als er tenminste nog naalden staan op je boompje).

Maar dat is natuurlijk niet alles: er mag geen versiering meer in de boom hangen en aarde en pot of emmer moeten verwijderd zijn. Ooo dear, het wordt meteen ook al weer precisiewerk. Nu was ik er juist uit dat ik de gouden ballen en strikken die sinds 1995 mijn boom sieren samen met de kunststofboom en het badwater weg zou gooien. Tijd voor rood in 2010. Maar niks daarvan dus.

Uiteraard horen bomen uit kunststof niet bij het GFT, maar bij het grofvuil, aldus de website. Ooo dear, ruin my day, why dont’cha? En wanneer wordt het grofvuil opgehaald? Dat moet ik ergens anders te weten komen. Ik denk dat ik de boom maar nog wat laat staan. Tenslotte brengt zo’n boom toch een warme, gezellige sfeer op koude winteravonden. En wat doet een mens anders op koude winteravonden dan de ophaalkalender van ILVA lezen met een tasje thee?

Het leven kan toch schoon zijn… of moet hij dan toch bij het “oud glas”?

ToomawasHIT of the day: Soldier of love (main version) – Sade

Geplaatst op 05/01/2010, in hima (vrije tijd). Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Gelukkig heeft een mens met een Paasboom heel wat minder problemen 🙂

  2. Is dat nog die kerstboom waar je je een laken overgooide en met versiering en al naar de zolder verhuisde zodat je er bij de volgende kerst gewoon het laken moest afhalen? 🙂

  3. @S: is it Easter yet? 😉
    @F: die boom is een mythe, een hersenspinsel, een illusie… I tell ya 😀

Geef een reactie

