I kiss your smelly feet

Het moge u misschien verbazen, waarde dokusha, maar ik ben zo stilaan aan het uitkijken naar het perfecte kaarsje voor de verjaardagstaart van mijn Toomawashi-blog. Het is zowat een maand te vroeg maar als een goed “blogmanager” is het mijn taak nu al even terug te kijken op de cijfers van het voorbije jaar en bij te sturen met het volgend jaar in gedachten. En natuurlijk zal ik, zoals het een manager betaamt, volgend jaar ook weer volledig mijn eigen zin doen mits enige optimaliseringswerken.

Cijfers zeggen natuurlijk alles en niks en gemiddelden blijven wat ze zijn, maar aangezien ik zowat alles met u deel, waarde dokusha, volgt hier het rapport van Toomawashi (met de cijfers van 9 december 2009):

De blog werd in totaal 11.016 keer bezocht (mijn eigen bezoeken niet meegerekend), bevat 122 berichten (dit bericht niet meegerekend) waarop 309 commentaren kwamen. Even snel gerekend geeft dit 1001 bezoekers per maand en een daggemiddelde van 33 bezoekers. De dag met het hoogste aantal bezoekers was 7 oktober waarop 154 personen deze blog bekeken.

Gemiddeld om de 3 dagen schreef ik voor u een zeer interessant stukje proza. Voor het invoeren van de ToomawaMAIL-optie, kwamen de lezers vooral nieuwe berichten lezen na een update van mijn persoonlijke Facebookpagina of via doorklikken op bevriende blogs. Ook Google leverde de nodige bezoekers. De bezoekers die de blog via zoekmachines bereikten, zochten vooral info over (de top 10 van de zoektermen):

zoek Bezichtigingen
thomas jane 467
lady gaga 186
stop hammer time 182
stop hammertime 134
toomawashi 123
hadise 57
dagboek 45
madonna 39
het jaar van de buffel 37
aussiebum 35

Ik ben vereerd dat mensen daadwerkelijk de moeite doen om de naam Toomawashi in te tikken om vervolgens mijn blog te lezen, al liggen ze blijkbaar meer wakker van de behaarde borst van Thomas Jane of erger nog, van die van MC Hammer.

Zelf vind ik de zoektermen die minder frequent voorkomen een pak boeiender, dus haal ik er even een paar voor u aan: “micropenis”, “groot tepelhof”, “hangtetten op latere leeftijd” en “Hadise Herpes”. Een mens vraagt zich dan af of je als blogger een imagoprobleem hebt en of je even de hulp moet inroepen van de lezer? En daar begint dan uw rol, waarde dokusha. Wil u uw Rubens-oog eens laten vallen op mijn graffitikunst?

Meer concreet hoop ik van u te weten te komen wat u eigenlijk van deze blog vindt? Wat kan er volgens u verbeterd worden? Wat is er té veel? Wat is er té weinig? Heeft u suggesties? Vragen? Opmerkingen?

Ik wou u dan ook graag uitnodigen, lieve dokusha, mijn “klachtenbus” op de tijdelijke  ToomaSHUUSO pagina op te vullen met reacties waarin u lucht geeft aan uw reeds lang opgekropte gevoelens over deze blog.

Op 13/1/2010 ziet u de impact ervan op dit webadres.

ToomawasHIT of the day: Little Lies – Fleetwood Mac

Geplaatst op 10/12/2009, in tetsugakuteki (filosofisch) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Ik vind het vooral hilarisch dat wanneer je je cursor heel snel heen en weer beweegt over het scherm, de sneeuwvlokjes nog natuurlijker naar beneden vallen 🙂

  2. Heb ik echt 467 keer naar Thomas Jane gezocht?
    And oh, I find your graffiti very impertinent.

Geef een reactie

