one stop photoshop

De Amerikanen, waarde dokusha, zijn zo zot als een achterdeur. Waarschijnlijk is dat niet écht nieuws maar hun hersenkronkels gaan soms wel mijn petje (niet dat ik er ooit één draag) te boven. Ik las onlangs dat er, in downtown Manhattan (where else?) aan geblinddoekte vrouwen werd gevraagd enkel en alleen op basis van de lichaamsgeur één van de mannen die ze voor zich hadden te kiezen. Sommige van die mannen hadden zich gewassen met een zeep waar feromonen aan toegevoegd waren, andere met een gewone zeep en nog andere hadden een wasbeurt overgeslagen. Ze moesten hun armen over een geurstrip wrijven en aan de vrouwen overhandigen.

U raadt het al, de vrouwen kozen de mannen die zich met feromonenzeep hadden gewassen. Goed nieuws alvast voor de “Dial for Men Magnetic Attraction Enhancing Body”zeep. Wat is er in godsnaam verkeerd met een goed gesprek bij kaarslicht met een glaasje Brunello?

fero

Ook de Engelsen gaan tegenwoordig compleet de bocht uit. Sixties supermodel Twiggy maakt heel wat Engelse tongen los. De reclamecampagne waarin het voormalige model de nieuwste anti-rimpelcrème Olay Definity aanprijst, blijkt flink te zijn bijgewerkt met PhotoShop. Wat een schokkend nieuws, want normaal gezien worden reclamefoto’s nooit bewerkt aan de overkant van het Kanaal (yeah, right!).

Aangezien het ook in de Engelse politiek komkommertijd is (komkommers zijn vast ook een bestanddeel van Olay definity), bepleiten de liberal democrats een verbod op de gewoonte om foto’s van beroemdheden te photoshoppen, zeker bij advertenties die zich richten op jongeren onder de zestien. Bedoeling is verhinderen dat merken een al te verwrongen schoonheidsideaal opdringen aan kinderen. U-hum. Dat Olay Definity bedoeld is voor “ouwe wijven” is dus blijkbaar bijzaak. Maar niet gevreesd, ook daar is aan gedacht: op reclame voor volwassenen moet worden vermeld of beelden digitaal werden bewerkt. England will be a better place, innit? Hilarisch….

wrinklesPREVIEW

Weten we niet allemaal wat de beperkingen zijn van cosmetica? Willen we echt modellen zien die onze “state of skin” weerspiegelen? Of dromen we liever verder van een rimpelloos en feromoonrijk bestaan? 

Wie wil er even aan mijn arm komen ruiken?

ToomawasHIT of the day: Heavy Cross (Fred Falke Remix) – Gossip

Advertenties

Geplaatst op 07/08/2009, in haikara (mode & stijl), ningen (mensen) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. ’t Is niet nodig, merci. Ik ruik ze al tot hier… 😉

  2. Als je wil neem ik je eens mee bij mijn patiënten voor een doorgedreven onderzoek.

  3. De zangeres van Gossip heeft alvast lak aan het schoonheidsideaal. 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: