tiritomba

Er zijn geen zekerheden meer in het leven, waarde dokusha. Deze morgen werd de zeepbel van nog maar eens één mijner illusies op wrede wijze doorprikt. Toen ik nietsvermoedend door de Metro-krant bladerde, viel mijn oog op een artikel waarin werd beweerd dat Helmut Lotti, Vlaanderens ideale schoonzoon, al jaren kaal zou zijn. Mijn mond viel open, iets wat ik pas in de gaten had toen ik de dame schuinrechtover mij zag staren naar de vulling in mijn kies. Ik had toch voor de witte enamel moeten kiezen in plaats van het amalgaam dat veel robuuster is maar tegelijker tijd minder estetisch verantwoord.

Het deed me plezier te horen dat ook andere mannen uit mijn leeftijdscategorie problemen hebben met de opkomende tekenen van veroudering. Ik vraag me soms af of ik daar alleen in sta, of ik de enige ben die freakt bij een nieuwe rimpel of de epidemie van grijze haren ter hoogte van mijn gezicht en hoofdhuid?

Blijkbaar niet. De kaalheid wordt mij voorlopig bespaard maar blijkbaar went ook dat, want Helmut heeft – naar het schijnt – besloten om zijn nieuwe “look” te gaan cultiveren aangezien kale hoofden tegenwoordig staan voor ruwe sex en mannelijkheid. Whatever next? Op één of andere manier kan ik me het bestaande imago van Lotti moeilijk inbeelden met een kaal hoofd. Kan je “tiritomba” verzoenen met alopecia?

Ook Michael Jackson was al een tijdje kaal, zo hoorde ik in één van de nieuwsberichten over zijn dood, waar ik me niet spontaan had voor afgesloten. Hoe doe je de moonwalk met een kale knikker? Ook dat leek me enkel te verzoenen met het einde van de Thriller-videoclip.

Is haar de sleutel van het succes? Was Samson legendarisch gebleken, had Delilah een ingeweven haarstukje ontdekt wanneer ze zijn haar wou afscheren? Wie had ooit gedacht dat de Vlaamse Eurosong-inzending in 1981 zo profetisch zou lijken?

samson

ToomawasHIT of the day: Samson – Emly Starr

Geplaatst op 14/07/2009, in ningen (mensen), ongaku (muziek) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. freaky… dat je freakt bij een nieuwe rimpel,
    dat je zoveel “freakt” is dus bij deze verklaard?

Geef een reactie

