Maaikel Jeksen

Vraag van de dag: Wat bezielt een vrouw, waarde dokusha, om – terwijl ze er ogenschijnlijk al heel wat moeite mee heeft op zich – de berg op te fietsen met een sigaret tussen haar vingers?

Dat vroeg ik me deze middag af, toen ik terugreed van bij mijn ouders naar mijn huis en een corpulente dame zwetend naar het dorpsplein zag fietsen, zuigend aan een sigaret als ware het een bronchusverwijdende puffer .Wat drijft iemand om zoiets te doen?

Fietst zij omdat de dokter zei: “Marina, mijn kindj, as ge noa niet wa mier gotj boegeren, zuje zu vet werren as een padde en nen attack krijgen gelijk Maaikel Jeksen”. Misschien had de arts er moeten bijvertellen dat meer bewegen kadert in een verandering van levensstijl in het algemeen? Of misschien is Marina van origine niet van Lede afkomstig en heeft ze niks begrepen van wat hij in het dialect tegen haar heeft gezegd.

sign me up

Ik vraag alvast vanavond de mening eens van Tante B, een ex-collega en goede vriendin, want zij is diëtiste en draagt een goede levenshygiëne hoog in het vaandel. Haar professioneel succes dankt zij aan haar kennis van zaken en haar “botte bijl” aanpak, no bull, recht op het doel af.

Ik herinner me nog de eerste keer dat ik haar zag en ’s avonds tegen mijn vriend zei: “Ik zie dat daar goed zitten op mijn nieuw werk, behalve die B, die kan ik niet uitstaan!”. Wist ik veel dat ik 4 jaar later in haar armen zou huilen omdat ik haar moest achterlaten terwijl ik koers zette naar mijn nieuw professioneel geluk.

Nu , ongeveer 5 jaar later, bereid ik me voor op een stevige knuffel en een aantal lachsalvo’s alsook op een sluitend antwoord op mijn vraag van de dag. Wie zegt dat je jouw verleden beter loslaat is een eikel. Ofwel moet hij wat duidelijker zijn. Mijn kennis van dialecten is immers ook verre van perfect.

ToomawasHIT of the day: Bulletproof – La Roux

Geplaatst op 07/07/2009, in tetsugakuteki (filosofisch). Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. ach, auntie B. 🙂

    Lede-berg????
    hmm, ik zou zo zeggen… laat het verleden los, het kan helpen 🙂

  2. Ik ken iemand die ging joggen met een sigaret in zijn mond en zich afvroeg waarom men naar hem keek. 🙂

Geef een reactie

