lipstick nr 10

Mijn vriendin Nouki is klein van gestalte en haar slanke lijn is een splinter in het oog van menig jaloerse vrouw maar toch doet ze me vaak denken aan de olifant Tantor uit de Disneyfilm Tarzan. Hysterisch krijsen omdat je een rivier moet oversteken omwille van de hoge bacteriële lading van het rivierwater, u zal het met me eens zijn, is vrij ongewoon voor een olifant. Wel, waarde dokusha, Nouki mag dan geen slurf hebben, haar neus voor viezigheid is zonder vergelijk.

 tant

Het is alsof ze visueel bacteriële kleuringen kan uitvoeren want tijdens een metroritje krijg ik steevast van haar advies hoe ik vieze handgrepen kan ontwijken en hoe ik me het best neerzet op vieze zitjes die vol “microben” zitten, zoals zij dat zo poëtisch uitdrukt. Ik zwijg wijselijk over het onderzoek dat de londense Metro ooit eens liet uitvoeren over de microbiële kwaliteit van hun zitjes en het feit dat naast microben er ook faesces- en spermaresten werden op gevonden.

Nouki beheerst de kunst van de empathie tot de max. Ze scant tegenwoordig uitstalramen van shops en categorizeert de dingen die ze ziet in functie van de mensen die ze kent. Ze weet precies wie wat zou leuk vinden en vergist zich zelden want, daar zijn zij en ik al lang uit: shoppen, dat moet je kunnen, het is niet aan iedereen gegeven.

Zo had Nouki een prachtige broeksriem voor mij gespot en toegegegeven, toen ik ‘m gisteren zag weerhield enkel de prijs me ervan hysterisch de winkel binnen te stuiven met de woorden: “Me WANT, me WANT!”. Maar niet getreurd want 3 winkels verder spotte de shopradar van Nouki een felblauw jasje dat me zou gegoten zitten en bij nader onderzoek , zo merkte haar prijsscanner op, was er één verkeerdelijk 20 euro lager geprijsd dan de andere. Een bijpassende sjaal was een absolute must maar die had Nouki al bij Hema gezien en daar moesten we toch langs want ze zou nog lipstick nr 10 kopen, een kleur die haar mama beeldig zou staan.

Dolgelukkig huppelden we de winkels in & uit concluderend dat de zwarte man die ons bediende ongetwijfeld homo was maar dat de – volgens ons – heteroman uit de Lacostewinkel de mooiste was die we tot dan toe hadden gezien. De krokodillen gaan erop vooruit, al blijven het – volgens Nouki – vieze beesten vol microben.

ToomawasHIT of the day: Just a little – Liberty X

Geplaatst op 26/02/2009, in haikara (mode & stijl), ningen (mensen) en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Ja, ik heb het ook gelezen over de Londense metro. Naast de reeds genoemde resten, vond men ook sporen van urine en haren terug, niet alleen van mensen, maar ook van muizen en ratten. Nu weten we dus waarom men in de metro al die gratis krantjes uitdeelt: om het zitje te bedekken waarop een voorganger heeft gepist.

  2. eikes 🙂

Geef een reactie

