fabulous friday

Het is nog niet zo erg lang geleden, waarde dokusha, dat ik mijn bevallige kont stond te schudden ergens op een vensterbank in het centrum van Gent, maar het lijkt ondertussen of er een eeuwigheid is voorbijgegaan. Het is niet dat ik een oncontroleerbare drang heb mijn derrière te exposeren maar ik refereer hier naar uitbundige danspassen die ik samen met Maguro ten berde bracht op de tonen van Why Tell Me Why van Anita Meyer in de Akotee in Klein Turkije. Wacht even voor u uw “sjakosje” meegrabbelt en naar buiten koerst om ons te vervoegen want er rest me u enkel te zeggen dat dit een melancholische herinnering is en geen actualiteit.

when i was youg

Fabulous Sundays was een feestje dat mijn vrienden Sensei en B hadden bedacht om hun zondagnamiddagen zonder lief op te vullen. Ze deden dat eens om de 2 maanden en altruïstisch als ze zijn mochten we daar allemaal van meegenieten. Het concept was éénvoudig: ze zouden een fuif organiseren alleen wanneer zij daar zin in hadden en met enkel muziek die ze zelf leuk vonden. Ik prijs me gelukkig vrienden te hebben met onberispelijke smaak (een plaatje van Lolo Ferrari niet te na gesproken) en dus was Fabulous Sundays een schot in de roos. De 80’s & 90’s hits volgden elkaar in sneltreintempo op dankzij het hitgevoel van goede vriend B, in een decor dat tot in de details was verzorgd want het perfectionisme van Sensei is legendarisch.

De “crowd” was gemiddeld vooraan in de dertig voor de hetero’s en achteraan in de twintig voor de homo’s, rekening houdend met de gevoeligheden van de doelgroepen. De ambiance was “dolletjes”, de aanwezigen stiepelzat maar goedgezind en ieder feestje was weer iets beter dan het vorige. Crescendo zo heet dat. Als ik u vertel dat Moderu en ik onze danspasjes die we instudeerden op Like The Wind van Vanessa Chinitor met de meute deelden op de laatste Fabulous Sundays, dan beseft u het wel, waarde dokusha, beter dan dat wordt het niet. Dat beseften mijn Fabulous Friends jammer genoeg ook en Fabulous Sundays gaf de geest. R.I.P.

Nu ben ik niet de persoon om krampachtig aan het verleden vast te houden en te dwepen met mijn vrienden maar het ontberen van Upside Down van Vanessa kruipt me niet in de kleren. Na 2 doosjes Sint-Janskruidtabletten om mijn neerslachtigheid te verdrijven en de bijhorende fototoxiciteit (“nee het zijn geen zweren, het is rode uitslag van mijn pillen , so shut up!”) ben ik nu zowat ten einde raad. Ook de nieuwe website over geestelijke gezondheid van de Vlaamse overheid www.fitinjehoofd.be brengt geen soelaas  en raadt me aan hulp te vragen.

Daarom, kort en bondig:  WE WANT FABULOUS SUNDAYS BACK! (en rap!). U steun wordt zeer gewaardeerd. Doomo arigatoo gozaimasu.

Join the FACEBOOK Group here

Geplaatst op 20/02/2009, in hima (vrije tijd) en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. goede vriend B

    snif snif, gniffel gniffel, ha ha! :o)

  2. Couldn’t agree more! De Gentse vensterbanken zijn al veel te lang veel te braaf, tijd om ze weer eens onveilig te gaan maken!! 😀

  3. Ja, het zou leuk wezen mochten we nog ’s Leila The Queen of Sheba kunnen zijn, en op voorwaarde dat goede vriend B. ook iets uit mijn cd-collectie speelt. Gegeven dat hij de helft van mijn cd-collectie leende, kan dat dus geen probleem zijn. Zoals we weten is mijn muzieksmaak fabulous. 🙂

  4. B gaf groen licht voor een vervolg van Fabulous Sundays. je weet dat je de eerste zal zijn die hoort waar en wanneer /lees: ‘ik bel je wel of je kan komen vooraleer een datum vast te leggen!’ 😉
    de gesprekken met gentse horeca zijn alleszis aan de gang, sweety darling! let’s party!
    xxxx

Geef een reactie

