if it ain’t Prada, it’s nada

Mijn goede vriend Moderu en ik leden vorig jaar november als bij toeval gelijktijdig aan GAS. Nee, waarde dokusha, het is niet wat u denkt.  Glamour Abstinence Syndrome is een steeds vaker voorkomende aandoening die jonge homo’s treft na een langere periode van het niet bezoeken der Europese Modesteden. Het ontberen van adequate kanalen voor het ventileren ener acute shopping spree dreef reeds menige jonge man tot wanhoopsdaden.  Moderu en ik, overtuigd dat we te jong waren om te sterven, besloten  de koe bij de horens te vatten. We moesten immers nog menig man gelukkig maken terwijl deze zich koestert in onze schaduw.

Het werd Milaan. Toen we bijna onze fashionjet hadden gemist door de incompetentie van de NMBS – die ons geheel gratis had voorzien van een sightseeingmoment in het station van Schaarbeek – brachten de gedachte aan Louis Vuitton en Prada maar vooral de Airbus ons in hogere sferen. Drie uur later flaneerden we door de straten van Milaan. Moderu baande ons een weg. Hij sloeg met zijn “manbag” oma’s van de trottoir terwijl hij schreeuwde : “Get outta my way, old bat, male model coming through!”.  Ik maakte van de gelegenheid gebruik om de buurt te checken op leuke kroegjes en dito Italiaanse mannen.

Het werd een dolle vakantie, het was “fabulous” net als wij. Het was toen we in de galerij een foto van onszelf namen in de weerspiegeling van de Louis Vuitton etalage dat ik aan Moderu mijn geheime liefde voor het dambordcanvas opbiechtte. Hij keek me aan , met tranen in de ogen en zei: “Darling, i’m not saying this because you’re fat but if it ain’t Prada, it’s nada”. Ik was als het ware getraumatiseerd.

Terug in België en ettelijke sessies op de divan van mijn zielenknijper later, was ik klaar voor de grote confrontatie met met mijn Louis-Vuitton-duivel. Ik stond bevend op de stoep van de LV-winkel op de Waterloolaan in Brussel. Toen ik door de botte winkelbediende bijna was uitgescholden voor leugenaar toen ik durfde vragen naar een zogezegd niet bestaande tas, werd ik assertiever en vroeg de manager te spreken. De tas die ik wilde was helaas uitverkocht. In het Frans wel te verstaan. In het Nederlands zou de uitleg waarschijnlijk als volgt geweest zijn: “Wil u wel eens maken dat u uit onze winkel bent?”. De lompheid bij Louis Vuitton kent geen grenzen.

Toen ik ettelijke weken later de tas had gereserveerd en deze ging ophalen bleek er een nieuw probleem. Mijn naam stond niet op de lijst en naar welk nummer had ik gebeld? Naar het nummer dat op de website staat natuurlijk. “Ah nee, Vlamingen moeten naar een ander nummer bellen”, of iets in die richting bleek de uitleg maar ik luisterde niet meer want de rook sloeg uit mijn oren. Uiteindelijk, ben ik nu de vernederde en gedesillusioneerde  eigenaar van de Keepall-55 in Damier Graphite.

Louis fucking Vuitton Darling

Als u er ooit zo één ziet staan, alleen en vlak voor een LV-winkel, maakt u zich vooral uit de voeten: hij bevat vast en zeker een bom. Met de groeten van één of andere ontevreden klant.

DISCLAIMER: deze post bevat geen enkele terreurdreiging enkel explosieve frustratie.

Geplaatst op 29/01/2009, in haikara (mode & stijl) en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Geweldig ! Maar mag ik dit ook een heel klein beetje zielig vinden LOL ?

  2. Omg!! terreurdreiging!! aaaaargh!

  3. LOL 😀

    This post has brightened my day! 🙂
    Kan GAS trouwens ook latent aanwezig zijn zonder dat je dat echt doorhebt (een beetje gelijk klierkoorts)? Anders heb ik, denk ik, het perfecte excuus gevonden om een reisje naar Milaan te boeken op kosten van de ziekenkas… 😉

  4. te jong om te sterven, jaha, I agree,
    maar of dit je een jonge man maakt?
    woehahaha

    maar het dambordzwarte tasje: stijlvol !
    zou zonde zijn om daarmee aan terreur te gaan doen

Geef een reactie

